عصر بازار

دیدار شهردار تهران با مدیران عامل چند بانک کشور

عصر اعتبار- رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور از تشکیل دو کارگروه تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری تهران و کارگروه تخصصی انجام پروژه‌های شهری خبر داد.

دیدار شهردار تهران با مدیران عامل چند بانک کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از شهرنوشت، محمدرضا حسین‌زاده این اخبار را بعد از اتمام جلسه مشترک مدیران عامل برخی از بانک‌های کشور با شهردار تهران اعلام کرد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست توضیح داد: بررسی و مذاکرات نشست منتج به تصمیمی برای تشکیل دو کارگروه بین نظام بانکی و شهرداری تهران شد.

    مدیرعامل بانک ملی ایران هدف از فعالیت این کارگروه‌ها را تدارک نظام پرداخت منظمی در راستای تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری به نظام بانکی اعلام کرد.

    حسین‌زاده کارگروه دوم را که باز هم به طور مشترک میان بانک‌ها و شهرداری تهران تشکیل خواهد شد، برای حمایت از پروژه‌های عمرانی، زیستی، فنی، حمل و نقل و هر موردی که برای شهرداری اولویت داشته باشد، عنوان کرد.

    به گفته رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور بانک‌ها در قالب کنسرسیومی اعلام آمادگی کردند که از پروژه‌های شهرداری حمایت کنند.

    وی با بیان اینکه این حمایت‌ها، به خصوص برای رفع آلودگی پایتخت، انجام خواهد شد، اظهار کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم تا این شهر را برای مردم خوبمان در تهران یک شهر سالم و زیست‌پذیر و منطبق با استانداردهای جهانی درست کنیم.

    آینده خوبی در انتظار تهران است

    رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی کشور، درباره آینده تهران در مدیریت جدید شهری هم یادآور شد: تصور ما این است که آقای مهندس افشانی که سابقه استانداری، معاونت عمرانی وزارت کشور را در کارنامه کاری خود دارد، یک فرد متخصص در این حوزه است.

    وی با توضیح اینکه آینده و دورنمای خوبی در انتظار تهران است، ادامه داد: تصورم این است آقای سیدمحمدعلی افشانی بسیار حرفه‌ای و تخصصی شهر را اداره خواهد کرد. در این مقطع مشکلات شهر تهران می‌طلبید که چنین مدیری در رأس امور باشد که مشکلات را به صورت حرفه‌ای و تخصصی ببیند و رفع کند.

    مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه قطعاً تیمی هم که با او همکاری خواهد کرد همین قالب را خواهد داشت، گفت: بانک‌ها هم ترجیح می‌دهند با مدیران حرفه‌ای همکاری کنند.

    از تشکیل کارگروه مشترک بین شهرداری تهران و نظام بانکی استقبال می‌کنم
    سیدمحمدعلی افشانی هم در این دیدار گفت: خوشبختانه مدیران بانکی کشور بالاتفاق روی دشواری و مشکلات عدیده کلانشهر تهران و مسائل شهرداری واقف بوده و شرایط اقتصادی موجود نیازمند حمایت و همکاری همه ذینفعان اقتصادی با مدیریت شهری است.

    شهردار تهران افزود: تهران، پایتخت ایران و صرفاً مرکز استان تهران نبوده بلکه این شهر پایتخت کل کشور و دارای تنوع قومی و دینی بوده و همه آنها بواسطه قدرت رأی‌شان، صاحب حق است.

    شهردار تهران خاطرنشان کرد: تهران مرکز ثقل و گرانیگاه ایران است و دولت، مجلس، نظام بانکی، مدیران شهری و تمام ذینفعان در اداره این کلانشهر مسئولیت مدنی مشترک دارند و باید موجبات افزایش احساس همگرایی بیشتر و ایفای نقش مسئولیت مدنی مشترک در بین همگان شوند.

    افشانی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نقش مؤثر و مفیدی در توسعه کشور دارند و اکثریت پروژه‌های اقتصادی و عمرانی با مشارکت بانکها اجرا شده یا می‌شوند؛ از این‌رو کارگروه مشترک شهرداری و بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری بیشتر در شهر و تعیین تکلیف بدهی شهرداری به بانک‌ها تشکیل می‌شود که نقش مؤثری در توسعه شهر خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی