عصر بازار

معاون سازمان صنعت زنجان:

بازرگانان حوزه افعانستان و عراق الزامی به ثبت ارز در «نیما» ندارند

عصر اعتبار- معاون امور بازرگانی و تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازرگانان حوزه افعانستان و عراق الزامی به ثبت ارز در «نیما» ندارند.

بازرگانان حوزه افعانستان و عراق الزامی به ثبت ارز در «نیما» ندارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امیرعلی مسیبی اظهار کرد: سامانه «نیما» یا «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» با هدف تسهیل تامین ارز، ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز و امکان ایجاد فضای رقابت صرافان برای تامین ارز متقاضیان از اوایل خرداد ماه توسط بانک مرکزی راه‌اندازی شده است.

    وی با اشاره به روال سامانه «نیما» یادآور شد: بر اساس بخشنامه‌های ابلاغ شده تجار  بازرگانانی که در کشورهای عراق و افغانستان فعالیت می‌کنند الزامی برای ثبت ارز خود در سامانه «نیما» ندارند و نکته قابل توجه این‌که بیش از 70 الی 80 درصد معاملات انجام شده در این دو کشور با ریال است .

    وی تصریح کرد: اهمیت صادرات غیرنفتی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی کشورها برکسی پوشیده نبوده و توسعه صادرات غیرنفتی لازمه رشد پایدار اقتصاد هر کشوری است. هم‌چنین صادرات نبض تپنده اقتصاد هر کشور است و وقتی بخش صادراتی هر کشور فعالیت خوبی داشته باشد این بدان معنی است که همه فرآیندهای تولیدی ماقبل از مرحله صادرات به خوبی کار  می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی