عصر بازار

درپی پشتیبانی نشدن از سوی بانکها؛

کلاه برداری سودجویان عرضه کننده پوز سیار

عصر اعتبار- رئیس­ اتحادیه فناوران رایانه،​ عرضه پوزهای سیار را در واحدهای صنفی غیر قانونی و کلاه برداری از طریق این دستگاه را قطعی اعلام کرد.

کلاه برداری سودجویان عرضه کننده پوز سیار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، مهدی میر مهدی​­ با اشاره به اینکه این دستگاه ها از طریق بانکهای معتبر پشتیبانی نمی شود افزود: فروشندگان این دستگاه ها با دریافت مدارک از متقاضی در بانکها حساب جاری یا سپرده باز کرده و یا از مشتری شماره شبا دریافت و­­سپس دستگاه را فعال می کنند که این فعالیت بدلیل پشتیبانی نشدن از سوی بانکها،­ در آینده قادر به دریافت خدمات نخواهند بود و از سرویس خارج می شود.

    وی محل ورود این دستگاه ها را نامعلوم دانست و گفت: برای ما مشخص نیست که این دستگاه ها بصورت قانونی وارد کشور می شود و یا قاچاق هستند که اگر قانونی وارد می شود باتوجه به انجام تراکنش و فعالیت بانکی آیا هر شخصی مجوز واردات این کالا را خواهد داشت یا فقط بانکها مجاز به ثبت سفارش آن هستند؟

    میر مهدی با اشاره به اینکه این یک کلاهبرداری جدید و سوء استفاده ­­از ناآگاهی مردم است ادامه داد: با توجه به دسترسی افراد​ دارنده این دستگاه ها که از بانک دریافت نشده است و ­همچنین به دلیل ­فراهم بودن زمینه دسترسی به مشخصات بانکی خریدار، این دستگاه ها به حسابهای شخصی متصل و از این بخش نیز کلاه برداری می شود.

    وی واگذاری این دستگاه ها را از بانکهای معتبر بسیار راحت و بدون دریافت هزینه و بدون واسطه دانست و افزود : فروش دستگاههای پوز در واحد های صنفی غیر قانونی است و با شخص متخلف برخورد خواهد شد البته اطلاعیه این موضوع امروز از طریق رسانه را به واحد های صنفی اعلام میشود.

    میر مهدی قیمت این دستگاه ها را در واحدهای صنفی بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بانکها،​ دستگاه هایی را که از طریق بانک عامل دریافت نشده است را پشتیبانی و به روز رسانی نخواهد کرد­ و ­خریدار در آینده حتما متضرر خواهد شد.

    رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به قرار داشتن انحصار واردات پوزها در اختیار بانک مرکزی اظهار داشت: بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،­ مسئول رسیدگی و مقابله با این تخلف است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی