عصر بازار

مدیرعامل بانک صادرات مطرح کرد:

آخرین وضعیت همکاری بانک‌های قطری با بانک صادرات

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک صادرات گفت: با وجود مذاکراتی که با بانک های قطری داشته ایم، هنوز نتوانسته ایم تمامی خدمات بانکی مورد انتظار تجار و صادرکنندگان ایرانی را در این کشور پاسخگو باشیم.

آخرین وضعیت همکاری بانک‌های قطری با بانک صادرات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، حجت الله صیدی درباره همکاری بانک های قطری با 2 شعبه بانک صادرات در قطر و خدماتی که تجار و صادرکنندگان ایرانی می توانند از این بانک در قطر دریافت کنند، گفت: نظام بانکی در قطر همانند نظام بانکی در عراق به طور کامل از نظام سیاسی کشور جداست.

    وی با بیان اینکه رابطه بازرگانی قطر با ایران در شرایط مطلوبی به سر می برد، اظهارداشت: در زمینه بانکی تلاش شده تا روابط دو کشور گسترش پیدا کند ولی هنوز شرایط کار با بانک های قطری همانند شرایط کار بانک های عمانی با بانک صادرات نشده است.

    مدیرعامل بانک صادرات خاطرنشان کرد که شعب این بانک در مسقط و حتی امارات خدمات بهتری می توانند به مشتریان خود نسبت به شعب بانک صادرات در قطر ارائه کنند. صیدی با اشاره به مذاکراتی که از سوی این بانک با طرف های قطری در حال انجام است، افزود: با وجود این مذاکرات فعلا نتوانسته ایم خیلی کار را گسترش دهیم.

    وی با بیان اینکه شعب بانک صادرات در قطر در حال یافتن راه حل هایی برای رفع مشکلات صادرکنندگان است، اظهارداشت: در حال فشار بر روی شعب ما در قطر زیاد است زیرا افراد زیادی برای دریافت خدمات به آنها مراجعه می کنند و بالاخره انتظاراتی دارند.

    مدیرعامل بانک صادرات اعلام کرد: در حال حاضر، صادرات ایران به قطر به ویژه در زمینه مواد غذایی و سیمان به قطر افزایش یافته و همزمان به دلیل محدودیت های هوایی که بر روی قطر از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس وضع شده، دریافت حق عبور و مرور هواپیماهای این کشور از مرزهای هوایی ایران نیز باعث شده تا حجم فعالیت های بانکی افزایش یابد؛ ما هنوز نتوانسته ایم همه خدماتی که از بانک صادرات در قطر انتظار می رود را جوابگو باشیم.

    پیش از این محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه تنها بانک صادرات ایران از بین بانک های ایرانی در قطر شعبه دارد، گفته بود که روابط کارگزاری این بانک با بانک های قطری برقرار نیست و این موضوع باعث شده تا تجار ایرانی برای صادرات به این کشور با محدودیت هایی روبرو شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی