عصر بازار

فروش برق برای استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار در کِبِک آزاد شد

عصر اعتبار- مقامات استان کِبِک در کاناد اعلام کردند که ممنوعیت فروش برق به استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار رفع شده است.

فروش برق برای استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار در کِبِک آزاد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»  به نقل از ایبِنا، مقامات استان کِبِک کانادا ممنوعیت فروش برق به استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار را برطرف کردند. در همین حال این تغییر سیاست به دلیل افزایش نگرانی ها از اینکه این استان بخشی از درآمد ناچیز؛ اما واقع در یک بخش پیشرفته را از دست ندهد، اتخاذ شده است.

    البته پیش از این «پیئرو مورو» وزیر انرژی کِبِک در طی حکمی محدودیت عملیات های استخراج ارز رمزنگار را که مقدار قابل توجهی برق مصرف می کند را اعمال کرده بود. بر اساس قوانین جدید، علاقمندان به ارزهای رمزنگار مجبور به پرداخت بیشتر برق خواهند بود؛ ضمن اینکه شرکت برق دولتی کِبِک هم در صورت بیش از حد تامین شدن برق در شبکه مجوز استفاده از برق را برای استخراج کنندگان محروم صادر خواهد کرد. 

    به گفته مقامات کِبِک، در دوره حساس فعلی نگاه به استخراج ارزهای رمزنگار در کِبِک می تواند منافع اقتصادی را به حداکثر برساند و یک اطمینانی را نسبت به ثبات تامین برق در این استان فراهم کند.

    بر پایه این گزارش، نگرانی از رشد سریع تقاضا برای برق و مصرف قابل توجه آن از سوی استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار و جستجوی آنها برای مناطقی در آمریکای شمالی با قیمت پایین برق باعث شده که مقامات استان کِبِک در ماه مارس سال جاری میلادی سیاست ضرب العجل پایان فروش برق را به استخراج کنندگان ارزهای رمزنگار در پیش گیرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی