عصر بازار

سرمایه‌گذاری خارجی امارات با ۱۰.۴ میلیارد دلار رکورد زد

عصر اعتبار- میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی امارات متحده عربی در سال گذشته میلادی با ۸ درصد رشد به رقم ۱۰.۴ میلیارد دلار رسید که یک رکورد محسوب می شود.

سرمایه‌گذاری خارجی امارات با ۱۰.۴ میلیارد دلار رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در امارات متحده عربی در سال 2017 میلادی با 8 درصد افزایش در مقایسه با سال قبل به 10 میلیارد و 400 میلیون دلار رسید که یک رکورد جدید محسوب می شود.

    از جمله دلایل رشد سرمایه گذاری مستقیم خارجی در امارات به ادغام شرکت های یا برخی بانک های برون مرزی و نیز فروش تملکات است. بر همین اساس، کنفرانس سازمان ملل در ارتباط با تجارت و توسعه در مطالعات خود تحت عنوان «گزارش سرمایه گذاری 2018 جهان» اعلام کرد که امارات متحده عربی در سال 2017 میلادی به عنوان سی و مین کشور جهان به لحاظ توانایی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی است و در مقایسه با سال 2016 میلادی 5 رتبه ارتقاء پیدا کرده است.

    بر پایه این گزارش، گردش مالی در بخش سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مقیاس جهانی در سال 2017 میلادی با 23 درصد کاهش به 1.43 تریلیون دلار رسید که بخشی از این روند نزولی به کاهش ارزش در تملکات و ادغامات برون مرزی نسبت داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی