عصر بازار

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

استقبال از تشکیل دفتر پایش بدهی های دولت در سازمان برنامه و بودجه

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تشکیل دفتر پایش بدهی های دولت در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد را مثبت ارزیابی کرد.

استقبال از تشکیل دفتر پایش بدهی های دولت در سازمان برنامه و بودجه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح درباره وضعیت بدهی های دولت گفت:بطور طبیعی باید میزان بدهی های دولت در کنترل و مشخص باشد همچنین باید برنامه ریزی مشخصی برای تسویه بدهی ها وجود داشته باشد.

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت از پشتوانه بزرگی برخوردار بوده و برای انجام امور و تامین هزینه ها ممکن است بطور طبیعی در برخی از مقاطع زمانی بدهی داشته باشد و به عبارتی در مقاطعی توازن درآمد و هزینه ها برقرار نباشد.

    مفتح در در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:باید فضا برای دولت وجود داشته باشد تا بطور مثال در یک مقطع زمانی هزینه انجام دهد و در آینده از محل درآمدها پیش بینی شده هزینه ها را جبران کند.میزان بدهی های دولتی باید منطقی باشد و براساس شاخص های اقتصادی سنجیده شود.

    نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت:به نظر می رسد میزان بدهی های دولت بالا باشد چرا که در سال های اخیر میزان تامین منابع مالی در بودجه از راهکار انتشار اوراق مشارکت بالا رفته است. 

    سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه شنیده می شود در سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد دفتر پایش بدهی ها دولت تشکیل شده اقدام خوبی در راستای تعیین تکلیف بدهی های دولتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی