عصر بازار

توصیه‌های پلیسی برای پرداخت آنلاین زکات فطریه

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: هنگام پرداخت آنلاین زکات فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید.

توصیه‌های پلیسی برای پرداخت آنلاین زکات فطریه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: هنگام پرداخت آنلاین زکات فطریه مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید.

    سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بین کاربران دست به دست می‌شود.

    وی افزود: برخی کلاهبرداران با سوء‌استفاده از احساسات مردم این فرصت را مغتنم می‌شمرند و با ارسال پیام‌هایی حاویی کمک‌رسانی به مردم اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

    رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی جعلی و با سوء استفاده از عناوین دورغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

    سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: همچنین کلاهبرداران با راه اندازی سایت با ظاهری شبیه سایت موسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت می‌کنند و با سرقت اطلاعات کارت آن ها، از حسابشان برداشت می‌کنند.

    وی گفت: برای جلوگیری از گرفتار شدن در این دام، بهتر است کاربران هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق سایت و پروتکل https توجه کنند.

    رئیس پلیس فتا استان هرمزگان افزود: هموطنان از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند، هموطنانی که قصد دارند فطریه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، می‌توانند از طریق موسسات شناخته شده‌ای که توسط رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، اقدام نمایند.

    وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا است گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری و گزارش مردمی و شماره تلفن 07621821961 اطلاع‌رسانی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو