عصر بازار

اپل اولین شرکت آمریکایی یک تریلیون دلاری می شود

عصر اعتبار- اپل با پیشی گرفتن از آمازون و آلفابت (شرکت مادر تخصصی گوگل) در حال تبدیل به اولین شرکت تجاری در تاریخ آمریکاست که ارزش آن در بازار سرمایه به یک تریلیون دلار بالغ خواهد شد.

اپل اولین شرکت آمریکایی یک تریلیون دلاری می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از فارس، در ماه های اخیر ارزش سهام بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی و حتی پنج شرکت برتر تجاری این کشور افزایش یافته است و اپل در حال تبدیل شدن به ارزشمندترین شرکت تجاری در تاریخ ایالات متحده است.

    در حال حاضر ارزش هر یک از سهام شرکت اپل به 191.70 دلار رسیده و ارزش کل این شرکت نیز حدود 950 میلیارد دلار برآورد می شود. با این حساب اپل تنها چند روز یا در نهایت چند هفته با تبدیل به یک شرکت یک تریلیون دلاری فاصله دارد.

    بعد از اپل شرکت آمازون با ارزش 819 میلیارد دلار در رتبه دوم و آلفابت با ارزش 780 میلیارد دلار در رتبه سوم است. مایکروسافت و فیس بوک نیز با ارزش 780 و 545 میلیون دلار به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم هستند.

    طی یک سال اخیر ارزش سهام شرکت اپل به طور مرتب 32 درصد افزایش یافته است و البته این رقم در مورد شرکت های آمازون و مایکروسافت 75 و 46 درصد بوده است. به نظر می رسد موفقیت کسب و کار کلود دو شرکت مذکور عامل این رشد سریع ارزش سهام باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی