عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

تعلل بانک مرکزی در مدیریت بازار سکه

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تعلل بانک مرکزی برای مدیریت بازار سکه انتقاد کرد.

تعلل بانک مرکزی در مدیریت بازار سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدتقی کبیری  با اشاره به اینکه سکه در کمتر از یک هفته 500 هزار تومان گران شد، اظهارداشت: به نظر می رسد که بانک مرکزی باید به بازار سکه ورود کند، از سوی دیگر نقدینگی سرگردان بر بازار سکه تاثیر منفی گذاشته است.

    عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست های دولت در حوزه بازار ارز، بیان داشت: با ایجاد محدودیت ها در بازار ارز و تثبیت نرخ دلار به مبلغ 4200 تومان بارها تاکید شد که دولت بازار آزاد را مدیریت کند تا قاچاق شکل نگیرد و نقدینگی به سمت و سوی بازارهای دیگر از جمله طلا، سکه، مسکن و خودرو نرود.

    نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر مدیریت ضعیف دولت، فضای روانی جامعه باعث شده است که سرمایه گذاری و نقدینگی به سمت بازارهای زودبازده برود.

    وی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار سکه نباید تعلل کند در این راستا هم قیمت را باید مدیریت و هم نقدینگی موجود را به سمت بازارهای مناسب و رونق اقتصادی هدایت کند.

    کبیری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مدیریت بازار سکه اتفاق نیفتاده است، اظهارداشت: پیش بینی ها این بود که سکه به 2 میلیون تومان می رسد؛ اما اینکه در ظرف مدت یک هفته سکه به 2میلیون 500 هزار تومان برسد قابل قبول نیست این رقم واقعی نیست و انتظار می رود بانک مرکزی به بازار ورود کند.

    این نماینده مجلس در خصوص متقاضیان بازار سکه، گفت: ماه مبارک رمضان و انتهای فصل بهار بازار عمومی برای سکه وجود ندارد بنابراین بازار به دست دلالان افتاده است و مردم عادی متقاضی سکه نیستند.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار کاذب برای سکه ایجاد شده است، بیان داشت: کسانی به سمت بازار سکه رفته اند که می خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند به همین جهت قیمت ناگهانی افزایش یافته است؛ اما اگر بانک مرکزی در زمینه مدیریت بازار تعلل نکند می توان قیمت ها را کنترل کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی