عصر بازار

اصلاح منطقه یورو در دستور کار فرانسه و آلمان

عصر اعتبار- مقامات آلمانی و فرانسوی اعلام کردند با وجود پیشرفت‌های محسوس در مذاکرات، هنوز کار بیشتری برای رسیدن به نقشه ای واحد مورد نیاز است.

اصلاح منطقه یورو در دستور کار فرانسه و آلمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امانوئل مکرون- رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل- صدراعظم آلمان وعده داده‌اند تا پایان ماه ژوئن پیشنهاد مشترک خود را برای اصلاح منطقه یورو به نشست سران اتحادیه اروپا اعلام کنند اما هنوز اختلافاتی بین قوانین بانکی وجود دارد.

    بزرگ ترین اقتصادهای اروپا با یکدیگر بر سر آن چه که مکرون هم بستگی بیشتر اروپایی می‌خوانند اختلاف دارند. برونو لو مر- وزیر دارایی آلمان با اولاف شولتس- همتای آلمانی خود در پاریس دیدار کرد تا اختلافات را کمتر کند.

    سخنگوی وزارت دارایی آلمان در همین خصوص گفت: با دوستان فرانسوی مان به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای رسیدیم و هفته آینده نیز به مذاکرات خود ادامه خواهیم داد. یکی از مقامات فرانسوی با تایید خبر دیدار وزرای دو کشور در هفته آینده گفت این دیدار احتمالا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

    شولتس پیشنهاد ایجاد یک سیستم بیمه بیکاری گسترده در کل اروپا را مطرح کرده است تا از مقاوم بودن منطقه یورو در برابر بحران های آتی اطمینان حاصل شود. سوسیال دموکرات های آلمان هم چنین خواهان معرفی سیستم مالیات بر تراکنش جدیدی هستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی