عصر بازار

اخذ گواهی عدم بدهی از سازمان تامین اجتماعی الزامی است

عصر اعتبار- براساس قانون تأمین اجتماعی، هنگام نقل و انتقال عین یا منافع مؤسسات و کارگاه هاى مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال به صورت قطعى، شرطى، رهنى، صلح حقوق یا اجاره باشد و اعم از اینکه انتقال به طور رسمى یا غیررسمى انجام بگیرد، انتقال گیرنده مکلف است گواهى سازمان تأمین اجتماعی را مبنى بر نداشتن بدهى معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن از انتقال دهنده مطالبه کند.

اخذ گواهی عدم بدهی از سازمان تامین اجتماعی الزامی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، در ماده ٣٧ قانون تأمین اجتماعی تصریح شده است، دفاتر اسناد رسمى مکلفند در موقع تنظیم سند از سازمان تأمین اجتماعی راجع به بدهى واگذارکننده استعلام کنند و در صورتى که سازمان ظرف ١٥ روز از تاریخ ورود برگ استعلام به دفتر سازمان پاسخى به دفترخانه ندهد، دفترخانه معامله را بدون مفاصاحساب ثبت خواهد کرد.
    درصورت انجام معامله بدون ارائه گواهی مذکور انتقال دهنده و گیرنده برای پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.
    لذا مالکین کارگاه‌ها که اقدام به واگذاری و یا اجاره ملک خود می‌کنند مکلفند در هنگام تسویه حساب با مستاجر قبلی و یا تمدید قرارداد با وی، نسبت به اخذ مفاصا حساب بیمه‌ای از اجاره‌دار بابت مدت اجاره اقدام کنند در غیر این صورت با توجه به قسمت پایانی ماده قانونی یاد شده در مقابل بدهی کارگاه دارای مسئولیت تضامنی خواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی