عصر بازار

در ماه آوریل؛

کسری حساب جاری ترکیه به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را در ماه آوریل ۵.۴۳ میلیارد دلار اعلام کرد که حاکی از رشد ۱.۷ میلیارد دلاری دارد.

کسری حساب جاری ترکیه به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی به 5.43 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1.7 میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.

    بر اساس گزارش بانک مرکزی ترکیه با توجه به تراز پرداخت ها، کسری حساب جاری این کشور در 12 ماه منتهی به آوریل به تقریبا 57.1 میلیارد دلار رسید. همچین کسری حساب جاری این کشور در 4 ماه نخست سال جاری میلادی هم 21.8 میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 2016 میلادی 9.7 میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.

    افزایش کسری حساب جاری ترکیه در ماه آوریل عمدتا به افزایش کسری 1.82 میلیارد دلاری کالا و خروج سرمایه 5.49 میلیارد دلاری و نیز افزایش 279 میلیون دلاری در کسری درآمد اولیه که به رقم 1.49 میلیارد دلار رسید، نسبت داده می شود.

    البته در ماه آوریل بخش گردشگری 1.12 میلیارد دلار سرمایه به ترکیه وارد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 366 میلیون دلار افزایش نشان می دهد. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ترکیه، درآمد سرمایه گذاری باتوجه به درآمد اولیه در ماه آوریل حاکی از خروج سرمایه 1.42 میلیارد دلاری دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 269 میلیون دلار افزایش نشان می دهد.

    بر پایه این گزارش، کسری حساب جاری سالانه ترکیه در سال 2017 میلادی در حدود 47.3 میلیارد دلار ثبت شده که این رقم برای سال 2016 میلادی 33.1 میلیارد دلار است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی