عصر بازار

پرداخت ۷۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۶

عصر اعتبار- بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۹۶ با هدف تامین مالی برای ایجاد و بهره برداری از موقعیت و فرصت های خود اشتغالی، کارآفرینی و معیشت بالغ بر ۷۶ هزار میلیارد ریال از منابع خود را به این بخش اختصاص داد.

پرداخت ۷۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بسیاری از مشکلات اجتماعی کشورها از جمله آموزش، تامین اشتغال های کوچک، ازدواج جوانان، گسترش روستاها، توسعه بهداشت و ... از طریق اعتبارات خرد قابل رفع خواهد بود.

    با توجه به وضعیت اقتصادی و نرخ بیکاری در کشور، تمایل افراد به خصوص جوانان به ایجاد کسب وکار و خوداشتغالی بیش از پیش به چشم می خورد. همان طور که می دانیم یکی از ارکان و لازمه های شروع یک کسب وکار موفق، تامین سرمایه مالی مورد نیاز آن است. در این میان بسیاری از افراد که خواهان خوداشتغالی و ایجاد کسب وکار مستقل هستند، توان لازم برای تامین مبلغ سرمایه گذاری را به صورت شخصی ندارند؛ بدیهی است که برای تامین سرمایه کسب وکار خود از سایر روش های موجود مانند استقراض و تسهیلات بانکی استفاده می کنند.

    بانک قرض الحسنه مهرایران در سال 96 با هدف تامین مالی برای ایجاد و بهره برداری از موقعیت و فرصت های خود اشتغالی، کارآفرینی و معیشت بالغ بر 76 هزار میلیارد ریال از منابع خود را به این بخش اختصاص داده است.

    همچنین، «مسکن» یک بخش پیشرو در امر اقتصاد است که توجه و تمرکز بر آن علاوه بر آثار اجتماعی و فرهنگی به لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است و در کشور ما نوعی سرمایه گذاری، پس انداز و منبع کسب و افزایش درآمد محسوب می شود. در این راستا، بانک قرض الحسنه مهرایران در سال گذشته بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به اقشار مختلف جامعه پرداخت کرده است.

    از آنجایی که، ازدواج یکی از رویدادهای مهم زندگی است و از نظر اجتماعی به عنوان پیوندی با ثبات و هدفمند میان زن و مرد شناخته می‌شود این بانک از ابتدای تاسیس تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تعداد 261 هزار و 463 فقره با مبلغ 11 هزار میلیارد ریال به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت نموده که تعداد 32 هزار و 223 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با مبلغ کل 3 هزار و 400 میلیارد ریال مربوط به سال 96 می باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی