عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بخش خصوصی با تسویه بدهی های دولت تقویت می شود

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم مهار روند رو به رشد بدهی های دولت تاکید کرد.

بخش خصوصی با تسویه بدهی های دولت تقویت می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، زهرا سعیدی مبارکه درباره وضعیت بدهی ها دولت گفت:متاسفانه حجم بدهی ها دولت به دستگاه ها و بخش خصوصی بالا است و باید این روند رو به رشد کنترل شود در این راستا در قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز برای پرداخت بدهی دولت به بانک ها راهکارهای اتخاذ شده است. 

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه در سازمان برنامه و بودجه دفتر پایش تعهدات دولت تاسیس شده اقدام مناسبی در راستای تعیین تکلیف بدهی های دولت است؛ اما برای تسویه بدهی ها دولت باید اقدامات تکمیلی نیز انجام داد چرا که تسویه بدهی های دولت به تقویت بخش خصوصی منتهی می شود.

    نماینده مردم مبارکه در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: بازپرداخت بدهی های دولت یک اولویت محسوب می شود و نکته دیگر اینکه باید از رشد بدهی ها در سال های آتی نیز جلوگیری شود و در این راستا تمهیدات کارشناسی اتخاذ شود.

    سعیدی مبارکه در ادامه  تصریح کرد:بخشی از بدهی ها دولت مربوط سنوات گذشته است؛ اما بخشی از بدهی های دولتی نیز به دلیل اتکای بودجه به درآمدهای  حاصل از انتشار اوراق مشارکت در سال های اخیر مربوط می شود که بدیهی است باید بحث انتشار اوراق مشارکت نیز کنترل شود.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هرصورت باید با اعمال مدیریت صحیح اقتصادی، هزینه های کشور کنترل شود و در راستای جلوگیری از رشد بدهی های دولت باید بدنه دولت کوچک شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی