عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

تک نرخی شدن دلار تیغ دو لبه است

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد دلار دستوری تیغ دولبه است که هم منفعت دارد هم اثرات مخرب.

تک نرخی شدن دلار تیغ دو لبه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی کاظمی باباحیدری با اشاره به اینکه دولت نرخ دستوری برای دلار در نظر گرفته است، گفت: در خصوص تعیین نرخ دلار کارشناسان و صاحب نظران دو نظر و ایده دارند، برخی اعتقاد دارند که با تعیین نرخ برای دلار در صورتی که دولت بتواند آن را اجرایی کند به نفع اقتصاد کشور است.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: اگر همچنان شرکت ها دلار 7 هزار تومانی تهیه می کنند و تولیدات خود را با رقمی بالاتر به فروش می رسانند باید گفت سیاست تک نرخی کردن دلار مخرب بوده و دولت در این زمینه موفق نبوده است.

    نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تا کنون دولت نتواسته سیاست دلار تک نرخی را به درستی اجرا کند، یکی از دلایل این امر سرگردانی نقدینگی در جامعه است اگر برای این پول ها بازار مناسب و سوددهی طراحی نشود و به چرخه اقتصادی کشور وارد نشود نمی توان رونق اقتصادی را رقم زد.

    وی تاکید کرد: به تیم اقتصادی دولت انتقادات زیادی وارد است، متاسفانه از این تیم یک حرف و سیاست واحد شنیده نمی شود.

    این نماینده مجلس با اشاره به عدم هماهنگی بین ارکان اقتصادی کشور، اظهار داشت: هماهنگی و برنامه ثابتی در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و بین بانک مرکزی، وزارت اقتصادی و وزارت های مرتبط دیگر هماهنگی لازم دیده نمی شود و شاهد هستیم صحبت های مختلفی از آنها شنیده می شود که باعث بدتر شدن شرایط اقتصادی کشور می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی