عصر بازار

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :

اصرار اروپایی‌ها بر حفظ برجام بعد از تشریح مواضع ترامپ در نشست جی۷

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: اروپایی‌ها بعد از برخورد ترامپ در نشست گروه ۷ و تحقیر اروپایی‌ها بر حفظ و پایبندی به برجام اصرار بیشتری دارند.

اصرار اروپایی‌ها بر حفظ برجام بعد از تشریح مواضع ترامپ در نشست جی۷
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت ، مرتضی صفاری نطنزی ، در خصوص روند مذاکرات برجامی جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های اروپایی، گفت: موارد و نکاتی مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکرات  ایران و اروپا پیرامون برجام مطرح کردند که دیپلمات‌های ایرانی موظف به پیگیری آنها شدند، در این مدت نشست‌هایی تخصصی نیز با مسئولان وزارت امور خارجه برگزار کردیم.

    نماینده مردم نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به برخوردها و مواضع آقای ترامپ در نشست گروه هفت، به نظر می‌رسد دولت‌های اروپایی بر پایبندی بر مواضع خود اصرار داشته باشند. رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست با کشورهای اروپایی همراهی لازم را نداشت از این رو به نظر آنها گردش جدی‌تری به سمت برجام خواهند داشت.

    وی افزود: ادامه حرکات آقای ترامپ، منافع کشورهای اروپایی را زیر سوال خواهد برد. بنابراین در شرایط کنونی کشورهای اروپایی بر حفظ برجام اصرار بیشتری دارند و در صورتی که بتوانند خواسته‌های عملی جمهوری اسلامی را برآورده کنند، ایران هم اصراری به خروج از برجام نخواهد داشت.

    صفاری نطنزی یادآور شد: به لحاظ سیاسی مذاکرات تا کنون به خوبی پیش رفته است اما در حوزه‌های عملی شاهد سنگ اندازی آمریکایی‌ها هستیم، متاسفانه آمریکایی‌ها به صورت انفرادی، رسمی و دولتی بانک‌های کوچک و بزرگ اروپای را تحت فشار قرار دادند تا با ایران همکاری نداشته باشند.

    این نمیاندهر مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجموعه‌ اروپایی که خواهان حفظ برجام و حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران در توافق هستند، باید در این زمینه هم تکلیف را مشخص کنند. برخی بانکهای کوچک که با آمریکایی‌ها کار ندارند، تحت فشار آمریکایی‌ها قرار گرفتند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به شرایط مذکور در تحقق نتیجه برجام کمی تردید وجود دارد، اروپایی‌ها در هر حال برای ادامه برجام باید تضمین لازم و عملی به جمهوری اسلامی بدهند.

    روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه عصر سه‌شنبه (22 خرداد) در تماسی تلفنی، درباره روابط دوجانبه، منطقه‎ای و مسایل مرتبط با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

    حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به محدودیت زمانی برای ارائه راه حل های عملی و با تاکید بر اینکه "نباید اجازه دهیم این دستاورد بسیار بزرگ دیپلماسی با اقدامات یک جانبه و پیمان شکنی دیگران نابود شود"، گفت: اگر ایران نتواند از امتیاز این توافق استفاده کند، عملا ماندن در آن، امکان پذیر نخواهد بود.

    امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز دراین تماس تلفنی با تاکید مجدد بر اینکه پاریس به برجام پایبند است و تمام تلاش خود را برای حفظ آن بکار گرفته است، از یک سلسله اقدامات و راه حل های عملی جهت جبران بهره مندی ایران از منافع ماندن در برجام خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو