عصر بازار

اقتصاد جام جهانی ۲۰۱۸؛

تیم ملی فوتبال مراکش ۱۳۶ میلیون پوند ارزش دارد

عصر اعتبار- تیم ملی فوتبال مراکش در حالی با ارزشی بیش از ۱۳۰ میلیون پوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور پیدا کرده که آمارهای موجود نشان می دهد که اوضاع کلی متغییرهای اقتصادی این کشور در وضعیت متعادلی قرار دارد.

تیم ملی فوتبال مراکش ۱۳۶ میلیون پوند ارزش دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، تیم ملی فوتبال مراکش، به عنوان اولین تیم آفریقایی به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد اما در عین حال مراکش پس از 20 سال دوباره در جام جهانی حضور پیدا کرده است.

    بر اساس این گزارش،  این تیم در گروه B مسابقات در کنار تیم های ملی فوتبال ایران، پرتغال و اسپانیا قرار دارد.

    این تیم آفریقایی که بازیکنان زیادی از آن به عنوان لژیونر در لیگ های معتبر فوتبال دنیا به خصوص در اروپا حضور دارند بر اساس تازه ترین آمار رسمی اعلام شده ارزشی بیش از 130 میلیون پوند دارد.

    این گزارش می افزاید : تیم ملی فوتبال مراکش با ارزش 136 میلیون پوند، سومین تیم ارزشمند گروه ایران در جام جهانی است و بالاتر از ایران قرار دارد.

    ارزش گران قیمت ترین بازیکن مراکش در گروه B

    کریستیانو رونالدو – پرتغال -100 میلیون یورو
    سرخیو بوسکتس – اسپانیا - 80 میلیون یورو
    امینه حاریث – مراکش - 25 میلیون یورو
    سردار آزمون – ایران - 9 میلیون یورو
    آشنایی با مراکش

    مَراکِش یا مغرب کشوری در شمال غربی آفریقا است که ساحلی طولانی با اقیانوس اطلس دارد و از شمال به جبل ‌الطارق و دریای مدیترانه می‌رسد و از سوی خاور با کشور الجزایر، از غرب با اقیانوس اطلس، از جنوب با کشور موریتانی و از شمال با دریای مدیترانه همسایه ‌است.

    نام مراکش از نام پایتخت کهن یعنی شهر مراکش برگرفته شده، که واژه‌ای بربر به معنای «سرزمین خدا» است. نام Morocco در انگلیسی هم تغییر یافته واژه مراکش است و تا همین چند دهه اخیر هم این سرزمین در زبان عربی مراکش خوانده می‌شد.

    اقتصاد

    واحد پول مراکش درهم است و وجود سواحل بیش از 3500 کیلومتری آن، این کشور را از منابع عظیم دریایی و تجمع گونه‌های مختلف ماهیان بهره مند نموده و شرایط ممتازی را برای این کشور بوجود آورده‌است.

    تجارت

    هم اکنون مغرب در زمینه صادرات انواع ماهی مانند ساردین و نرم تنانی همچون هشت پا به اروپا، آمریکا و آسیا فعالیت دارد. اقتصاد مغرب بر چند عنصر ماهیگیری، کشاورزی، تجارت و صنعت گردشگری متمرکز است. خاک کشور مغرب با توجه به آب هوای معتدلش و بارندگی در زمینه کشاورزی بسیار مستعد می‌باشد. مناطق مرکزی و شمالی این کشور مملو از درختان زیتون و میوه‌است و در واقع این شرایط کشور مغرب را به یکی از صادر کنندگان عمده زیتون، تبدیل کرده‌است، میوه و سبزیجات نیز از اقلام دیگر صادراتی این کشور می‌باشد. مغرب با فاصله‌ای کمتر از 15 کیلومتر بر روی دریا به جنوب کشور اسپانیا و در واقع قاره اروپا متصل می‌شود و همین امر باعث گردیده این کشور به عنوان پلی دو قاره آفریقا و اروپا را به یکدیگر متصل نماید. این کشور یکی از شرکای تجاری اروپا علی‌الخصوص فرانسه می‌باشد، عواملی همچون نزدیکی راه، زبان مشترک و قوانین جاری این امر را تسهیل نموده ‌است.

    تعداد رسانه‌ها

    رادیو و تلویزیون

    برنامه‌های رادیو و تلویزیون در حال حاضر اکثر مناطق پادشاهی مراکش را در بر می‌گیرد وقتی از چارچوب سرزمین ملی نیز فراتر رفته و برخی مناطق جهان را می‌پوشاند. پخش برنامه رادیویی مراکش از سال 1928 میلادی آغاز شده‌است و زبانهای پخش برنامه رادیویی عربی، فرانسه، اسپانیایی و بربری است همچنین یک رادیویی خصوصی تحت عنوان رادیو بین‌المللی مدیترانه (RMI) در سال 1980 میلادی بر اساس اراده مشترک مراکش و فرانسه تأسیس شد که به دو زبان عربی و فرانسه برنامه پخش می‌کند. تلویزیون مراکش (TVM) نیز در سال 1962 میلادی راه اندازی رسمی گردید. همچنین کانال دوم تلویزیون مراکش (2 M) در مارس 1989 میلادی تأسیس شد. این کانال از جهت کیفیت برنامه و نیز از جهت شکل ارائه برنامه‌ها در حد بسیار بالایی است.

    مطبوعات

    حدود ششصد و پنجاه عنوان نشریه به زبانهای عربی و فرانسوی منتشر می‌گردد که غالباً متعلق به احزاب و گروههای سیاسی یا دولتی است. نام روزنامه‌های اصلی و مهم مراکش در فهرست روزنامه‌های مراکش آمده‌اند.

    خبرگزاری

    خبرگزاری مغرب عربی «وکاله المغرب العربی» در سال 1959 تحت نظارت دولت تأسیس شده و زبانهای کاری اش عبارتست از: فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی. همچنین آژانس خبری مراکش در سال 1958 توسط محمد پنجم گشایش یافت که درسال 1977 دولتی گردید و هم اکنون با افزایش شعبه‌های خود توانسته‌است در ردیف خبرگزاری‌های بزرگ جهان عرب و آفریقایی و کشورهای اسلامی قرار گیرد.

    شاخص های کلان اقتصادی

     

    منبع نمودارها : Trading Economics

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو