عصر بازار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :

تاکید کمیسیون اقتصادی بر تسریع در تشکیل بازار متشکل ارزی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ریشه اصلی عدم ثبات در بازارهای مختلف را تغییرات شدید نرخ ارز دانست.

تاکید کمیسیون اقتصادی بر تسریع در تشکیل بازار متشکل ارزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در زمینه حل مسائل اقتصادی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هماهنگی سه قوه برای رفع مشکلات اقتصادی،با تدبیر و راهنمایی‌های ایشان کانون مرکزی با حضور سران سه قوه برای رسیدگی به مسائل اقتصادی تشکیل شده و رئیس جمهور مسئولیت این کانون را برعهده دارد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نخستین جلسه کانون مرکزی رسیدگی مسائل اقتصادی کشور چند هفته پیش تشکیل شد و اولویت بندی ها در خصوص رسیدگی به مسائل اقتصادی صورت گرفته و بر اساس آن کارها رو به جلو می رود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دغدغه‌های امروز اقتصاد کشور موضوع عدم ثبات در بازارها بوده که ریشه اصلی این عدم ثبات در بازارهای مختلف، تغییرات شدید نرخ ارز است.

    تغییرات قیمتی در بازارها به نوسان بازار ارز گره خورده است

    پورابراهیمی داورانی در ادامه  با بیان اینکه تغییرات قیمت ها در بسیاری از بازارها به نوسان بازار ارز گره خورده است گفت: باید توجه داشت تصمیمات اقتصادی کشور با قیمت ارز ارتباط دارد.

    وی ادامه داد: باید به دولت کمک کرد تا بازار ارز را از بی ثباتی خارج کند. در حال حاضر سیاست نرخ ثابت برای ارز و همچنین عدم توجه به بازار ثانویه از سوی دولت دنبال می شود که پیامدهای در اقتصاد کشور در پی داشته است.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار غیررسمی ارز شکل گرفته و نظارتی نیز بر آن از سوی دولت اعمال نمی‌شود، یادآور شد: تشکیل بازار متشکل ارز برای مدیریت بازار یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون اقتصادی است و باید در انجام این مهم تسریع صورت گیرد چرا که بدون ورود و رسیدگی دولت به موضوع بازار غیررسمی نباید انتظار داشت که قیمت‌ها در بازار کنترل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو