عصر بازار

نائب رئیس مجلس خبر داد:

پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان آغاز شده است

عصر اعتبار- تبریز - نایب رئیس مجلس گفت: بر اساس دستور صادر شده مبنی بر پرداخت مطالبات از هفته گذشته، بر مبنای این دستور باید تا پایان ماه آینده مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت شود.

پرداخت مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود پزشکیان ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیمی که نمایندگان سران سه قوه در خصوص رفع مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در اوایل ماه جاری گرفته بودند قرار بر این شد تا مطالبات مردم به اندازه یک میلیارد تومان پرداخت شود ولی متاسفانه به دلیل تردید نمایندگان سران سه قوه پرداخت مطالبات سپرده گذاران به تاخیر افتاده است.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس از رفع تردید نمایندگان سران سه قوه و آغاز پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری خبر داد و افزود: بر اساس دستور صادر شده مبنی بر پرداخت مطالبات از هفته گذشته، بر مبنای این دستور بایستی تا پایان ماه آینده مطالبات سپرده گذاران تا سقف یک میلیارد تومان پرداخت شود.

    وی با اشاره به اینکه سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری از برخی حساب سازی ها که عمدتاً تخلف محسوب می شود شاکی بودند، گفت: به طور مثال پیش از این مقرر شده بود تا سقف 100 میلیون تومان از مطالبات سپرده گذاران پرداخت شود و برخی از سپرده گذاران به لحاظ تخلفات از نحوه پرداخت شکایت داشتند که عده ای با حساب سازی جعلی چند برابر مطالبات خود را دریافت کرده اند.

    پزشکیان به نشست چهارشنبه هفته گذشته نمایندگان سران سه قوه در خصوص رفع مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری نیز اشاره کرد، یادآور شد: فیش های سپرده حسابی که از سپرده گذاران درخواست شده بحث هایی صورت گرفت، چراکه در گذشته تخلفاتی در برخی پرداخت ها با توجه به اینکه  موسسات مالی و اعتباری به بانک مرکزی و سیستم بانکی لینک نبوده و حساب و کتاب های آنها مشخص نبود شکل گرفته است.

    دریافت اصل سند سپرده ها از سوی بانک ها یکی از علل نارضایتی سپرده گذاران است

    نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای تسهیل کار مقرر شد اگر سپرده گذاران بدون فیش سپرده بانکی به بانک مراجعه کردند، زمان واریز را اعلام کنند تا موضوع از طریق بانک بررسی و سپرده پرداخت شود تا تخلفی شکل نگیرد.

    وی، یکی دیگر از علل نارضایتی سپرده گذاران را دریافت اصل سند سپرده ها از سوی بانک ها هنگام پرداخت مطالبات عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیز تصمیمی گیری شده و قرار است تا بانک مرکزی با آماده سازی متن حقوقی، آن را به بانک ها ابلاغ نماید تا با بهره گیری از متن حقوقی نسبت به پرداخت مطالبات سپرده گذاران اقدام کنند.

    نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: در این نشست از قوه قضائیه خواسته شد تا با کسانی که با سوءاستفاده از اموال مردم از طریق موسسات مالی و اعتباری برای کشور و سپرده گذاران مشکل ساز شده اند با قاطعیت برخورد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی