عصر بازار

یک تحلیلگر ارشد اقتصادی پیش بینی کرد؛

آماده شدن طلا برای صعود

عصر اعتبار- در حالی که به نظر می رسد چشم انداز قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو امریکا قرار دارد ولی یک تحلیلگر ارشد بر این باور است که قیمت طلا در حال آماده شدن برای یک روند صعودی است.

آماده شدن طلا برای صعود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، در حالی که فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده و احتمال می رود تا پایان امسال نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک گفت: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ممکن است در کوتاه مدت موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود ولی این فلز گرانبها هنوز می تواند سطح روانی 1300 دلاری را لمس کند.

    وی افزود: ریسک ناشی از تشدید تنش های تجاری بین آمریکا و چین ، افزایش تورم و کاهش ارزش دلار می تواند عوامل مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا در بلندمدت باشد.

    این تحلیلگر اقتصادی گفت: سطح حمایتی مهم قیمت طلا در کوتاه مدت 1286 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت این فلز گرانبها با افت بیشتری روبرو خواهد شد، سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط فعلی 1308 دلار است و اگر این سطح شکسته شود روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی