عصر بازار

افزایش هزینه نیروی کار در منطقه یورو و اتحادیه اروپا

عصر اعتبار- هزینه سالانه نیروی کار در منطقه یورو در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، دو درصد و در اتحادیه اروپا ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش هزینه نیروی کار در منطقه یورو و اتحادیه اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، این افزایش درحالی است که در سه ماهه پایانی سال 2017 نیز هزینه نیروی انسانی در منطقه یورو و اتحادیه اروپا به ترتیب 1.4 درصد و 2.3 درصد افزایش یافته بود. اصلی‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده هزینه‌های نیروی کار در اروپا را حقوق و دستمزد و هزینه‌های غیر دستمزدی تشکیل می‌دهند.

    در سه ماهه نخست سال 2018، هزینه‌های ساعتی نیروی کار در مقایسه با مدت مشابه قبل در منطقه یورو دو درصد افزایش یافته است که بخش صنعت و ساخت و ساز افزایش دو درصد، خدمات افزایش 2.5 درصدی و بخش غیرتجاری افزایش 1.2 درصدی را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که در همین مدت، افزایش هزینه ساعتی کارکنان در اتحادیه اروپا 3.1 درصد افزایش داشته است که بخش ساخت و ساز با 3.6 درصد رکورددار است و پس از آن، صنعت با رشد 3.1 درصدی و خدمات با افزایش 2.9 درصدی قرار دارند.

    بیشترین افزایش در هزینه ساعتی نیروی کار در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به رومانی با 12.7 درصد، لتونی با 11.2 درصد و مجارستان با 10.3 درصد بوده است. این در حالی است که بیشترین کاهش در پرتغال با رشد منفی 1.5 درصد به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی