عصر بازار

عبور ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن از ۳۲۰ میلیارد ریال

عصر اعتبار- آمار معاملات هفته گذشته فرابورس نشان می دهد که ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن از ۳۲۰ میلیارد ریال نیز عبور کرده است.

عبور ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن از ۳۲۰ میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، شاخص فرابورس در هفته‌ای که گذشت با 42 واحد افزایش، به ارتفاع 1153 واحدی جهش یافت تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد. بر اساس این گزارش، در هفته‌ای که گذشت در بازارهای فرابورس دادوستد دو هزار و 475 میلیون ورقه بهادار به ارزشی افزون بر 10 هزار و 700 میلیارد ریال در 213 هزار نوبت معاملاتی رقم خورد.

    در این میان معامله‌گران به ترتیب 334 و 1430 میلیون سهم را در بازارهای اول و دوم فرابورس دست به دست کردند که این داد و ستدها ارزش مبادلاتی 700 و 2206 میلیارد ریالی را به ثبت رساندند. همچنین بازار پایه نیز میزبان نقل‌وانتقال 662 میلیون سهم به ارزشی افزون بر هزار میلیارد ریال در این مدت بود که بیشترین سهم از این حجم و ارزش مبادلاتی متعلق به بازار پایه «ب» بود به طوری که در این بازار 538 میلیون سهم به ارزش 891 میلیارد ریال تغییر مالکیت یافت.

    بازار ابزارهای نوین مالی

    افزون بر این، معامله‌گران در هفته گذشته در فرابورس به دادوستد 49 میلیون ورقه در بازار ابزارهای نوین مالی اقدام کردند که این حجم از مبادلات ارزش 6795 میلیارد ریالی را به ثبت رساند و بیشترین ارزش مبادلاتی در این بازار مربوط به معامله اوراق بدهی بود. این در حالی است که خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن نیز 500 هزار ورقه «تسه» به ارزش 322  میلیارد ریال را طی 32 هزار نوبت در این مدت معامله کردند.

    روند آیفکس

    این گزارش می افزاید: شاخص کل فرابورس(آیفکس) هم در هفته‌ای که گذشت با 42 واحد افزایش، به ارتفاع 1153 واحدی جهش یافت تا بدین ترتیب آیفکس در بالاترین ارتفاع تاریخی خود بایستد. این گزارش می‌افزاید در پی صعود 42 واحدی شاخص کل فرابورس نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، بازدهی این نماگر از ابتدای سال به بیش از 5 درصد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی