عصر بازار

مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات:

بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنعت فرش اختصاص یافت

عصر اعتبار- مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران گفت: بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال میزان تسهیلات اعطاشده این بانک در سال ۹۶ به صنعت فرش مشتمل بر تأمین مالی فعالیت‌های تولید و فروش فرش‌های دستباف، ماشینی و موکت بوده است.

بیش از ۲ میلیارد ریال تسهیلات به صنعت فرش اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، رضا ساعدی فر گفت: این میزان تسهیلات تقریباً معادل 1/4 درصد کل تسهیلات اعطایی این بانک به بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، خدمات و خدمات فنی و مهندسی است.
    به گفته وی، بالغ‌بر 2 میلیارد و 553 میلیون ریال نیز میزان تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران به صنعت فرش و ریسندگی در سال 1395 بوده است.
    ساعدی فر، با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اعطایی بانک در سال 1396 بدون احتساب تسهیلات اعتبار خریدار و قرض‌الحسنه ازدواج بالغ‌بر 58 میلیارد و 593 میلیون ریال بوده است افزود: این میزان تسهیلات به بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع تبدیلی، شیمیایی و فراورده‌های نفتی، خدمات و خدمات فنی و مهندسی اعطاء شده است.
    به گفته وی، تسهیلات اعطایی کل بانک در سال 1396 از رشد 26 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است که عمده‌ترین علت این رشد آن افزایش جذب منابع ریالی از صندوق توسعه ملی و تخصیص این منابع بوده است.
    *54 شخص حقیقی و حقوقی دریافت‌کنندگان تسهیلات از صنعت فرش و ریسندگی هستند
    مدیر امور اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران، با اشاره به اینکه 684 شخص حقیقی و حقوقی، در قالب 2،590 فقره تعداد کل دریافت‌کنندگان تسهیلات این بانک در سال 1396 (غیر از تسهیلات اعتبار خریدار و قرض‌الحسنه ازدواج) با دربگیری طیف وسیعی از محصولات و خدمات است گفت: 54 شخص حقیقی و حقوقی در قالب 203 فقره قرارداد از این تعداد مربوط به اعطای تسهیلات در صنعت فرش و ریسندگی است که این تعداد تقریباً 8 درصد از کل دریافت‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.
    ساعدی فر، در پایان با تأکید بر تصویب اعطای تسهیلاتی به طرح‌های توسعه صنعت فرش و ریسندگی از سوی بانک توسعه صادرات ایران در سال گذشته گفت: پرداخت این تسهیلات در سال جاری محقق می‌شود.
    شایان‌ذکر است: بانک توسعه صادرات ایران به‌عنوان اگزیم بانک ایران (بانکی تخصصی و البته دولتی وظیفه توسعه صادرات کشور خود و گسترش تعاملات و مبادلات بازرگانی را با دیگر کشورها دنبال می‌کند) و با ایجاد مزیت‌های رقابتی ازجمله فعالیت‌های ارزی، تسهیلات ترجیحی ارزان‌قیمت، خطوط اعتباری ایجادشده و غیره به‌عنوان بازوی حمایتی دولت در تأمین مالی صادرکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی