عصر بازار

سرپرست روابط عمومی و امور بین المل سازمان بیمه سلامت ایران:

برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سقفی نگذاشته ایم

عصر اعتبار- سرپرست روابط عمومی و امور بین المل سازمان بیمه سلامت ایران: گفت: در هیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشته ایم.

برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سقفی نگذاشته ایم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، محمد هاشمی در پاسخ به شایعات منتشر شده درباره سقف گذاری  بیمه سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گفت: درهیچ جای کشور هیچ سقفی برای داروخانه‌ها و بخش‌های سرپایی و پاراکلینیکی از طرف سازمان بیمه سلامت نگذاشتیم؛ بلکه گایدلاین‌هایی برای بخش بستری از طرف وزارت بهداشت برای ارائه دهندگان خدمت در حال ابلاغ است که سازمان‌های بیمه‌گر نیز موظف به اجرای آن هستند.

    وی افزود: در نتیجه گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی نباید با سقف اشتباه گرفته شود. زیرا هیچ سقفی از طرف سازمان بیمه سلامت در نظر گرفته نشده است.

    هاشمی درباره مطالبات معوقه نیز بیان کرد: در سال 96 به طور میانگین درمورد داروخانه ها دو ماه معوقه داریم و از فروردین 97 نیز به صورت ماهیانه پرداخت‌ها در حال انجام است. برای تمامی ارائه دهندگان خدمت، پرداخت‌ها به صورت ماهیانه انجام می‌شود. حتی اگر ارائه دهندگان خدمت سند هم ارائه نکرده باشند، 70 درصد به صورت علی‌الحساب و بقیه بعد از دریافت سند پرداخت می‌شود.

    این مقام مسئول در سازمان بیمه سلامت درباره قراردادهای جدید نیز گفت: ادارات کل استانها می توانند با توجه به بودجه و اعتبارات استان قرارداد جدید تنظیم کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی