عصر بازار

طرح اشتغال روستایی اولویت نخست برنامه بانک توسعه تعاون است

عصر اعتبار- عضو هیئت‌مدیره گفت: طرح اشتغال روستایی به دلیل مرتفع نمودن مشکلات ناشی از چالش‌های روانی، اجتماعی و جامعه اولویت نخست برنامه بانک توسعه تعاون است.

طرح اشتغال روستایی اولویت نخست برنامه بانک توسعه تعاون است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، سید باقر فتاحی عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه ویژه کارگروه طرح اشتغال روستایی مدیریت اداره شعب استان خوزستان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اهمیت فوق‌العاده طرح اشتغال روستایی و عملکرد مطلوب بانک توسعه تعاون سبب گردیده است که حمیدرضا البرزی مدیر امور اعتباری این بانک به‌عنوان نماینده شبکه بانکی در کارگروه ملی طرح اشتغال روستایی برگزیده‌شده است.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب اساسنامه‌ای بانک توسعه تعاون و ماهیت توسعه‌ای و تخصصی بودن این بانک در همین رابطه افزود: این امر باعث گردیده است به‌محض کلید خوردن طرح ملی اشتغال روستایی از اواخر سال گذشته در کشور قانون‌گذار بانک توسعه تعاون را در کنار بانک کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید و پست‌بانک به‌عنوان بانک عامل حمایت از طرح ملی اشتغال روستایی برگزید.

    فتاحی در ادامه خاطرنشان کرد: بر همین اساس دوازده هزار میلیارد تومان منابع لازم از محل صندوق توسعه ملی به این چهار بانک عامل اختصاص‌یافته است که بر اساس آن سهم بانک توسعه تعاون دو هزار میلیارد تومان می‌باشد.

    عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون همچنین گفت: نرخ متوسط تسهیلات این طرح 6 درصد بوده و مدت مشارکت آن دوساله و دوره بازپرداخت آن شش‌ساله است.

    فتاحی ضمن تأکید بر اینکه روستاها و شهرهای دارای جمعیت زیر ده هزار نفر مشمول این طرح ملی هستند، در ادامه افزود: اجرای طرح‌های اشتغال روستایی مدت بیش از 5 ماه است که در بانک توسعه تعاون کلید خورده است و در این مدت مدیریت محترم بانک ضمن تشکیل کارگروه‌های تخصصی با برگزاری جلسات مستمر اقدام به تفویض اختیار لازم به مدیران استان‌ها نموده است.

    وی سرعت بخشی به اجرای طرح فوق را سرلوحه برنامه‌های بانک توسعه تعاون دانست و اضافه کرد: تاکنون بالغ‌بر 1500 میلیارد تومان طرح به این بانک معرفی‌شده است که 300 میلیارد تومان از آن تعیین تکلیف گردیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی