عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی مطرح کرد:

توسعه مناسبات اقتصادی با ایران در برنامه کاری دولت یونان

عصر اعتبار- شافعی گفت: برنامه یونان، توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است.

توسعه مناسبات اقتصادی با ایران در برنامه کاری دولت یونان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این دیدار ضمن تأکید بر لزوم گسترش مناسبات ایران و یونان به کمک تلاش‌های فعالان بخش خصوصی دو کشور، از دعوت رسمی رئیس اتاق بازرگانی یونان برای سفر به ایران در رأس هیاتی اقتصادی خبر داد و گفت: اتاق ایران آمادگی دارد همایش روز اقتصاد یونان را برگزار کند تا فعالان اقتصادی ایران با ظرفیت‌های اقتصادی این کشور آشنا شوند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: تأسیس اتاق مشترک ایران و یونان از جمله اقداماتی است که به‌تازگی از سوی اتاق ایران انجام شده و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط دو کشور باشد، در مقابل ما خواستار تأسیس اتاق مشترک یونان و ایران هستیم تا توسعه روابط دوجانبه با شتاب بیشتری انجام شود.

    رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران در ادامه به ظرفیت‌های قابل‌توجه یونان در حوزه کشتیرانی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی ایران و یونان باید نقاط قوت و ضعف یکدیگر را بشناسند و با این کار، که می‌تواند از طریق رفت‌وآمد تجار و فعالان اقتصادی دو کشور دنبال شود، تکمیل‌کننده هم باشند.
    حجم  مناسبات اقتصادی ایران و یونان پائین است

    در ادامه دیمیتری الکساندرا کیس، سفیر یونان در تهران نیز از ساختار نزدیک اقتصادی و اجتماعی ایران و یونان سخن گفت و تأکید کرد: دولت یونان بدون هیچ محدودیتی ایران را عضوی از جامعه بین‌المللی می‌شناسد و اعتقاد دارد که باید همکاری‌های خود را با این کشور افزایش دهد.

    وی با انتقاد از حجم پائین مناسبات اقتصادی ایران و یونان، بیان کرد: با وجود مشکلاتی که در سطح جهانی برای اقتصاد ایران شکل گرفته دولت یونان بر همکاری با ایران تأکید دارد. در واقع یونان با اقدام اخیر آمریکا در مورد خروج از برجام موافق نبوده و با این کشور همراهی نمی‌کند. برنامه یونان، توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است.

    الکساندرا کیس همچنین بر توانمندی‌های یونان از نظر کشتیرانی تأکید کرد و گفت: بنادر و پایانه‌های این کشور آمادگی دارند که برای توسعه صادرات ایران به اروپا مورد استفاده قرار گیرند. از طرف دیگر گردشگری نیز نقطه قوت یونان بوده و 20 درصد اقتصاد این کشور را شامل می‌شود.

    به گفته وی سال گذشته بالغ‌بر 30 میلیون گردشگر به این کشور سفر کردند.

    سفیر یونان در تهران همچنین پیشنهاد داد که با توجه به ظرفیت‌های بالای ایران در فناوری نانو و صنایع های‌تک، یونان از این تجربیات استفاده کند و در مقابل دانش خود در زمینه گردشگری را در اختیار ایران قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو