عصر بازار

تحقیقات علمی و استفاده از تجارب، کلیدی ترین عنصر نظام بانکی است

عصر اعتبار- بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با حضور سیاست گذاران پولی و مالی، قائم مقام مدیرعامل، معاونین و مدیران موسسه اعتباری کوثر، دانشگاهیان و فعالان بخش های دولتی و خصوصی برگزار شد .

تحقیقات علمی و استفاده از تجارب، کلیدی ترین عنصر نظام بانکی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علی دیواندری در افتتاحیه بیست‌وهشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی اظهار داشت: خوشبختانه، با تلاش‌های صورت گرفته در مدت قریب به سه دهه که از برگزاری همایش‌ سالانه سیاست‌های پولی و ارزی می‌گذرد؛ این همایش ‌توانسته به محمل مناسبی برای تعامل بین سیاستگذاران و متخصصان کشور تبدیل شود و با ارائه مباحثی در بالاترین سطح علمی و اجرایی، به‌عنوان مهم‌ترین هم‌اندیشی علمی-سیاستی اقتصاد ایران بشمار آید.

    دیواندری ادامه داد: با تکیه بر تحقیقات علمی و تجارب به دست آمده از بحران‌های مالی، به جرأت می‌توان بخش مالی و به‌طور ویژه نظام بانکی را در هر اقتصادی، کلیدی‌ترین عنصر آن دانست، زیرا بی‌ثباتی در این نظام به صورت گسترده‌ای سایر بخش‌های اقتصادی و بخش واقعی اقتصاد را با مشکلاتی جدی مواجه می‌کند و سرنوشت اقتصاد هر کشوری ناخواسته با سرنوشت نظام بانکی و مالی کشورها درهم‌تنیده و بروز خلل در نظام بانکی می‌تواند به کل اقتصاد منتقل شود.

    وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همفکری خبرگان اقتصادی، صاحب‌نظران بازارهای پولی و مالی و همراهی اصحاب رسانه در این همایش که با هدف شناسایی و ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات نظام مالی کشور صورت می‌گیرد، باعث بهبود ثبات مالی و اعتلای شاخص‏های اقتصادی کشور شود.

    ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی مجموعه اقدامات و سیاست های دولت تدبیر و امید را کمک به تقویت قدرت خرید مسکن خانوارها و نیز رونق تولید این بخش در قالب 4 محور کلی "معرفی‌ ابزارهای جدید مالی"، "افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن"، "کاهش نرخ سود تسهیلات‌ صندوق‌های پس‌انداز مسکن" و "کمک به تقویت منابع مالی بانک مسکن" خلاصه کرد و گفت: این امر زمینه مناسبی را برای کمک به رونق این بخش و تامین مالی خرید مسکن گروه‌های هدف و خانوارهای فاقد مسکن فراهم آورده است.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در نتیجه تلاش‌های بانک مرکزی، نقدینگی در سال 1396 با رشدی معادل 22.1 درصد نسبت به پایان سال 1395 به 1530 هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: که این رشد در مقایسه با رشد دوره مشابه سال 1395 (23.2 درصد)، 1.1 واحد درصد کاهش نشان می‌دهد . بر اساس ارقام مقدماتی در پایان سال 1396شاهد رشد معادل 19.1 درصد نسبت به پایان سال 1395 هستیم.

    بر اساس این گزارش؛ معرفی چهره‌های ماندگار بانکی، رونمایی کتاب "بانکداری مرکزی، ثبات پولی و مالی؛ نظریه و عمل" و برگزاری پنل های تخصصی با حضور صاحب نظران و کارشناسان اقتصادی از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی