عصر بازار

شرط قرار گرفتن مودیان در گروهای بالاتر مالیاتی مشخص شد+سند

عصر اعتبار- بر اساس بخشنامه سازمان مالیاتی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در قالب فرم گروه بالاتر بدون انجام تکالیف قانونی مربوطه به منزله قرار گرفتن در گروههای اول یا دوم نیست.

شرط قرار گرفتن مودیان در گروهای بالاتر مالیاتی مشخص شد+سند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس کل سازمان مالیاتی در بخشنامه ای به ادارات امور مالیاتی کشور، صرف تسلیم اظهار نامه مالیاتی در قالب فرم گروه بالاتر بدون تمایل به انجام تکالیف قانونی مربوطه به منزله قرار گرفتن در گروه بالاتر  نیست.

    در این بخشنامه آمده است، طیق مقررات تبصره 3 ماده 2 آیین نامه اجرایی موضوع ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم، صاحبان مشاغل که در گروههای دوم یا سوم قرار می‌گیرند میتوانند در هر سال مالیاتی نسبت به انجام تکالیف گروه بالاتر اقدام نمایند در این صورت مکلف به رعایت مقررات مربوط خواهند بود. بنابراین حکم تبصره مذکور ناظر بر مواردی است که مودی بنا به تمایل و خواسته خود، تکالیف گروه بالاتر در نگهداری اسناد و مدارک را انجام می‌دهد، لذا صرف تسلیم اظهار نامه مالیاتی در قالب فرم گروه مالیاتی بدون تمایل به انجام تکالیف قانونی مربوطه به منزله قرار گرفتن در گروه بالاتر که نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی آن اقدام نموده نبوده و در اینگونه موارد گروه مودی حسب مقررات قانونی به ماده 2 ایین نامه یادشده ملاک عمل خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی