عصر بازار

سخنگوی بانک مرکزی:

بانک مرکزی در تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد

عصر اعتبار- سخنگوی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در تامین کالاهی اساسی، کالا‌های وارداتی، دارو و ارز مسافرتی مشکلی ندارد.

بانک مرکزی در تامین کالاهای اساسی مشکلی ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی کریمی، سخنگوی بانک مرکزی  با اشاره به ثبات نرخ ارز و سکه در بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی در تامین کالاهای اساسی، کالا‌های وارداتی، دارو، ارز مسافرتی و دانشجویی و درمان مشکلی ندارد.

    وی افزود: به طور قطع اشکالاتی در این امر هم ممکن است وجود داشته باشد که باید اصلاح شود، اما با این وجود سیاست‌های جدید ارزی به طور مداوم در جلسات اقتصادی دولت و بانک مرکزی رصد و پایش می‌شود.

    کریمی در  ادامه تصریح کرد:  طی 70 روزی که از آغاز اجرای سیاست جدید ارزی گذشت ( 21 فروردین تا 27 خردادماه امسال) بانک مرکزی به کالا‌هایی که ثبت سفارش شده بودند، ارز مورد نیاز را تخصیص داده است. این درحالی است که معادل 16 میلیارد و 700 میلیون دلار که از این رقم حدود 8 میلیارد و 720 میلیون دلار آن تامین شده که حدود 3 میلیارد و 123 میلیون دلار برای کالا‌هایی همچون گندم، جو، حبوبات، روغن و... بوده است.

    وی با بیان اینکه دربخش دارو تخصیص ارز حدود 920 میلیون دلار بوده است، افزود: تاکنون 654 میلیون دلار برای این بخش تامین ارز شده است.

    به گفته وی؛ کالا‌های وارداتی که حدود 12 میلیارد و 600 میلیون دلار ارز تخصیص داده شده، شامل مواد اولیه لوازم قطعات یدکی  است.

    سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه از 22 فرودین تا 27 خردادماه، مبلغ 193 میلیون دلار، معادل 163 میلیون یورو ارز مسافرتی برای مسافران خارج از کشور پرداخت شده است، بیان کرد: برای ارز دانشجویی، فرصت‌های مطالعاتی و ارز درمان و سایر موارد خدماتی رقمی معادل 160 میلیون دلار، معادل 132 میلیون یورو تخصیص ارز داده شده که همه آنها با ارز 4200 تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی