عصر بازار

وزیر کشور خبر داد:

کمبود ارز قیمت ها را افزایش داده است

عصر اعتبار- گرگان - وزیر کشور گفت: با تمام بدعهدی‌ها و خلف وعده آمریکا در موضوع برجام آنها به دنبال مذاکره هستند اما قابل اعتماد نیستند.

کمبود ارز قیمت ها را افزایش داده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان، در خصوص خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: با تمام بدعهدی‌ها و خلف وعده آمریکا در موضوع برجام آنها به دنبال مذاکره هستند اما آنها قابل اعتماد نیستند.

    رحمانی فضلی افزود: ما همواره به تعهدات خود پایبند بودیم اما از منافع ملی خود دفاع می‌کنیم، در این 40 سال فراز و فرودهای زیادی داشتیم و تحریم‌های سنگینی را تجربه کردیم.

    وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد کار را با روش خودش پیش ببرد و با کشورهای اروپایی هم جنگ تجاری را آغاز کرده و حتی از حقوق بشر هم کنار کشید.

    وزیر کشور اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی حامیان تروریست در منطقه هستند و آمریکا به دنبال اجرای تحریم‌ها است.

    رحمانی فضلی افزود: موقعیت ایران در شرایطی نیست که این تهدیدها جواب دهد و اکنون قدرت دفاعی ایران یکی از موضوعات اختلاف است.

    وی ادامه داد: شرایط منطقه‌ای، دفاعی و اقتصادی ایران با شرایط زمان جنگ متفاوت است و اکنون دشمنان ایران به صورت پنهان در منطقه جمع شده‌اند.

    رحمانی فضلی تصریح کرد: آمریگا و دیگر کشورها جرات نمی‌کنند علیه ایران اقدام نظامی انجام دهند و اگر شروع کننده باشند خاتمه دهنده نخواهند بود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر حربه دشمنان ما موضوع اقتصاد است و راهی جز مقاومت نداریم، زیرا اینها به قدری بدعهدی دارند که نمی‌توان اعتماد کرد.

    وی ادامه داد: فروش نفت ایران در سه ماه نخست امسال نسبت به سه ماه نخست سال قبل تغییری نداشته و حتی با قیمت 10 دلار بیشتر فروخته‌ایم.

    کمبود ارز موجب ایجاد تلاطم در بازار شده است

    وزیر کشور اظهار کرد: دلیل قیمت بالای ارز در بازار کمبود ارز است و این کمبود ارز موجب ایجاد تلاطم در بازار شده است.

    رحمانی فضلی افزود: دولت نمی‌تواند مردم را بی پناه در این شرایط کشور رها کند و به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی، شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا تشکیل شد.

    وی ادامه داد: مردم همواره محور اصلی استقامت در کشور بوده‌اند و نخستین وظیفه ما رضایتمندی مردم است و تمام نارضایتمندی مردم در حوزه اقتصادی نیست.

    رحمانی فضلی تصریح کرد: روزانه پنج میلیون نفر به دستگاه‌های مختلف کشور مراجعه می‌کنند و باید رضایتمندی مردم برای ما اولویت باشد.

    وی بیان کرد: اگر ما مقاومت کنیم دشمنان چاره‌ای نخواهند داشت و حتی اروپایی‌ها هم از ایران حمایت می‌کنند.

    وزیر کشور گفت: اگر در هر چیزی اختلاف داریم در کلیت نظام و این سرزمین نباید اختلاف داشته باشیم زیرا وارث یک سرزمین کهن و نظام هستیم.

    رحمانی فضلی افزود: اگر در یک سال پیش رو مستحکم مقابل دشمنان مقاومت کنیم از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: ما قدرت مدیریت تمامی اتفاقات داخلی را داریم و بخش مهم این مدیریت مردم هستند.

    رحمانی فضلی تصریح کرد: تنها راه ما مقاومت و استقامت است و اقتصاد مقاومتی یک موضوع اصلی در کشور است و دولت هم اختیارات ویژه‌ای داده است.

    وی افزود: باید در بودجه و منابع بازنگری کرده و کشور را مدیریت کنیم، این یک سال هم می‌گذرد و اکنون حرف ما قابل دفاع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی