عصر بازار

سهمانی مطرح کرد:

تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای اشتغال فراگیر

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک رفاه کارگران اعلام کرد که بانک های عامل حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی خود را صرف طرح اشتغال فراگیر خواهند کرد.

تخصیص ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای اشتغال فراگیر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمدعلی سهمانی درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به متقاضیان در چارچوب طرح توسعه اشتغال فراگیر و طرح توسعه اشتغال روستایی گفت: بخشی از منابع در نظر گرفته شده برای اجرای طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق توسعه ملی و با توجه به مصوبه ای که در مجلس تایید شد، تامین می شود؛ 4 بانک برای اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی و 9 بانک برای اجرای طرح اشتغال فراگیر به عنوان بانک های عامل تعیین شده اند.

    وی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص سال گذشته اجرای این 2 طرح با تاخیر و از اواسط دی و بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، تصریح کرد: با این حال هرچه از نظر زمانی جلوتر می رویم، اجرای این طرح ها وضعیت بهتری پیدا می کند؛ با این حال حجم قراردادهای مصوبی که به مرحله پرداخت رسیده، انتظارات را برآورده نکرده است.

    مدیرعامل بانک رفاه کارگران خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری هایی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته اما تلاش شده تا اجرای آنها منطقی جلو برود و هیچ فشاری بر روی بانک ها نباشد؛

    سهمانی گفت: تلاش می شود تا طرحی اجرا شود که توجیه پذیری اقتصادی، مالی و فنی داشته باشد و فکر می کنم شاید به همین دلیل آهنگ پیشرفت این طرح ها به اندازه ای که مورد انتظار بود، پیشرفت نداشته است.

    وی خواستار تسهیل ضوابط و مقررات از سوی بانک مرکزی برای اجرای این طرح ها شد و افزود: با حمایت بانک ها و کمیته های استانی شکل گرفته برای اجرای این طرح  ها و همچنین سایر دستگاه ها می توان انتظار داشت که در نیمه نخست سال جاری شاهد نتایج خوبی درباره آنها باشیم.

    مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه مهم ترین معضلات اقتصادی کشور در حال حاضر بیکاری، فقر و پایین بودن ظرفیت تولید بنگاه های تولیدی است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح ها همراستا با توسعه اشتغال شهری و روستایی می تواند تحرک خوبی را در بخش تولید، خدمات و سایر بخش ها مانند فعالیت های دانش بنیان به وجود بیاورد.

    سهمانی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال حمایت از کالای داخلی گفت: در صورتی که بخواهیم با تحریم ها روبرو شویم، نباید صرفا به دنبال تسهیل تعاملات بین المللی بانک ها باشیم یا تحت فشار بخواهیم اقدامی در جهت مدیریت تحریم ها کنیم بلکه اعطای تسهیلات اشتغال و رونق تولید نیز می تواند باعث به وجود آمدن تحرک خوب در این بخش ها شود تا به سمت اقتصاد درون زا برویم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو