عصر بازار

راه‌اندازی نخستین خودپرداز بیت کوین در فرودگاه اسخیپول آمستردام

عصر اعتبار- مسافران فرودگاه اسخیپول آمستردام (Amsterdam Schiphol Airport) از این به بعد می‌توانند از طریق دستگاه خودپرداز بیت کوین مستقر در این فرودگاه، یورو خود را به بیت کوین تبدیل کنند.

راه‌اندازی نخستین خودپرداز بیت کوین در فرودگاه اسخیپول آمستردام
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ارزنگار، فرودگاه اسخیپول آمستردام دیروز در وبسایت خود این خبر را اعلام کرد. گفتنی است این نخستین بار است که یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در یک فرودگاه اروپایی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. البته این بهره‌برداری به صورت آزمایشی به مدت 6 ماه صورت می‌گیرد. هدف از اجرای این دوره آزمایشی، کسب اطمینان از انجام درست تراکنش‌ها پیش از گسترش تعداد این دستگاه‌ها گزارش شده است. این خودپرداز توسط شرکت بیلکس دیتا سولوشنز (ByeleX Data Solutions) که یک شرکت مستقر در آمستردام است ساخته شده است.

    هرمان ویسیا (Herman Vissia) که مدیر این شرکت است، از اقدام فرودگاه آمستردام استقبال کرد. او می‌گوید: «خیلی خوشحالیم که فرودگاه اسخیپول آمستردام می‌خواهد به ما برای معرفی واقعیت‌های نوین مربوط به ارزهای دیجیتال به مسافران بپیوندد.»

    برخی مدیران فرودگاه از احتمال عدم موفقیت این پروژه نگران هستند. اما تانیا داک (Tanja Dak)  که یکی از مدیران فرودگاه اسخیپول آمستردام است، دیدگاه مثبتی نسبت به این قضیه دارد. او می‌گوید: «ما با نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین امیدواریم خدمتی ارزشمند، یعنی امکان تبدیل یورو به دو ارز دیجیتال بین‌المللی یعنی بیت کوین و اتریوم، را در اختیار مسافران قرار دهیم. این کار برای نمونه در مواردی که مسافران نتوانند یورو را در کشور مبداء خود صرف کنند سودمند خواهند بود.»

    مدیران ارشد فرودگاه اسخیپول آمستردام بر این باورند که این اقدام از سوی مشتریان مورد استقبال قرار می‌گیرد. گفتنی است فرودگاه اسخیپول آمستردام یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های دنیا بوده و هر ساله پذیرای 68 میلیون مسافر از سراسر دنیاست. استقرار دستگاه خودپرداز بیت کوین می‌تواند مسافران این فرودگاه را بیشتر به سمت فناوری نوین ارزهای دیجیتال سوق دهد.

    خودپردازهای بیت کوین یکی از شیوه‌های نوین برای خرید و فروش بیت کوین و گاهی سایر ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. در لحظه نگارش این خبر، 3296 دستگاه خودپرداز بیت کوین در 70 کشور جهان نصب شده است و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو