عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

طرح اصلاح قانون بانکداری تمام مشکلات را برطرف نمی کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح اصلاح قانون بانکداری تمام مشکلات را برطرف نمی کند.

طرح اصلاح قانون بانکداری تمام مشکلات را برطرف نمی کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به طرح اصلاح قانون بانکداری اظهار داشت: اصلاح قانون بانکداری در مجلس گذشته مورد بررسی قرار گرفت؛ اما چون طرح در روزهای پایانی مجلس نهایی شد امکان بررسی آن وجود نداشت و نمایندگان با استفاده از ماده 85 آیین نامه در این زمینه موافقت نکردند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون بانکداری مزیت و نواقضی دارد، گفت: طرح مذکور جامع و کامل نیست و از عهده بر طرف کردن همه مشکلات بانکی بر نمی آید در حال حاضر مردم هر چه پول در می آورند باید برای سود تسهیلات به بانک ها بدهند از سوی دیگر بانک ها نیز از زیان ده بودن گله مند هستند.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در طرح اصلاحی به عضوی شورای فهقی در بانک مرکزی پرداخته شده است، در حال حاضر این شورا تنها از بعد نظارت در بانک مرکزی حضور دارند اما با اصلاح قانون می تواند تاثیرگذار باشد.

    وی با انتقاد از فعالیت موسسات مالی و اعتباری گفت: اعتقاد دارم که اگر در کشور 4 بانک معتبر و بزرگ وجود داشته باشد بهتر از آن است که در یک خیابان از یک بانک سه شعبه داشته باشیم، تا کنون موسسات مالی تخلفاتی در پرداخت سود سپرده داشته اند و شاهد بودیم که بانک مرکزی نیز برای مدیریت بازار ارز گواهی سپرده با سود 20 درصد ارائه کرد و با این کار بانک ها را با چالش رو به رو کرد.

    این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید مشکلات در حوزه سود بانکی و موسسات مالی و اعتباری برطرف شود، اظهار داشت: اگر بررسی دقیقی صورت گیرد مشخص می شود موسسات مالی سرمایه اولیه خود را از بانک های دولتی وام گرفته اند و با جذب سرمایه های مردم زمین وساختمان خریده اند و اکنون مردم را دچار مشکلات بسیاری کرده اند.

    موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به رسالت بانک ها گفت: رسالت بانک ها بنگاه داری یا خرید ساختمان و زمین نیست آنها می توانند با باجه های کوچک هزینه بانکداری را کاهش و سود را افزایش دهند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به سمت بانکداری الکترونیک رفت، بیان داشت: اصلاح قانون نظام بانکداری می تواند بسیاری از مشکلات بانکی را حل کند؛ اما کامل و جامع نیست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی