عصر بازار

رییس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان

گرانی سکه حجم کار را چند برابر می‌کند

عصر اعتبار- رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده ها مجددا درخواست اعسار داده می شود و حجم کار چند برابر می‌شود.

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یداله موحد در نشست اعضای شورای معاونین دادگستری استان با سرپرست استانداری کرمان با اشاره به تاثیر عملکرد سیستم اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی افزود: 4 هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده‌ها مجددا درخواست اعسار داده می‌شود و حجم کار چند برابر می شود.

    رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حجم بالای دعاوی دستگاه‌های اجرایی علیه مردم و مردم علیه دولت بیان کرد: در سال گذشته 3 هزار و 750 پرونده در زمینه اراضی دولتی مطرح شده بود.

    وی با تاکید بر تاثیرات مستقیم عملکرد دستگاه اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی به ویژه در فعالیت های اقتصادی دولت افزود: با توجه به تاثیرات متقابل مثبت و منفی عملکردهای دستگاه قضایی و اجرایی بر یکدیگر، باید بیش از گذشته مشارکت و همکاری داشت تا کاهش مراجعات و پرونده ها به سیستم قضایی را شاهد باشیم.

    موحد گفت: به طور متوسط روزانه 28 هزار نفر در سراسر استان کرمان تحت عناوین مختلف (شاهد، وکیل، دریافت گواهی سوءپیشینه و ...) به سیستم قضایی مراجعه می‌کنند.

    رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان سالانه 700 هزار پرونده رسیدگی می شود و در خطاهایی که وجود دارد، دادگاه تجدیدنظر را داریم و نباید با درصدی خطا، دستگاه قضا را زیر سوال برد.

    وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید عملکردهای دستگاه قضایی را واقع بینانه ببینند، افزود: آنچه که اهمیت دارد دستگاه قضایی کشور است و شخص مطرح نیست و باید منفعت و مصالح اصلی را مدنظر قرار داد.

    موحد در پایان با اشاره به ارتقاء وضعیت امنیتی استان کرمان اظهار کرد: امنیت کار مشترک دستگاه قضا و اجرایی است که یکی از ارکان اساسی شورای تامین، مسوولان قضایی هستند و باید برای ارتقاء امنیت استان بیش از پیش همکاری داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی