عصر بازار

مدیر عامل بانک اقتصادنوین:

سیاست به کار گیری نسخه واحد نظارتی برای بانک ها باید اصلاح شود

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک اقتصادنوین گفت: سیاست به کارگیری نسخه واحد نظارتی برای بانک‌ها با در نظر گرفتن ترکیب سهامداران و وضعیت منابع و مصارف بانک‌ها باید اصلاح شود.

سیاست به کار گیری نسخه واحد نظارتی برای بانک ها باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، علیرضا بلگوری در پنل اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها در بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با عنوان "اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی" افزود: معضلات اصلی نظام بانکی مشتمل بر سه محور مسائل ساختاری، موضوع دارایی‌ها و جریان نقدی در شبکه بانکی است که باید طی سه مرحله تشخیص، درمان و پیشگیری، مورد اصلاح قرار گیرد.
    بلگوری گفت گام آغازین برای اصلاح نظام بانکی شناسایی معضلات و مشکلات بانک‌ها است، چرا که بدون تشخیص درست مشکلات، رفع آنها غیر ممکن است.
    وی گفت: باید شاخص‌های تبیین‌کننده بانک سالم با توجه به مولفه‌های واقعی اقتصاد و با در نظر گرفتن تفاوت‌های ماهیتی بانک‌ها تدوین شود و نمی‌توان با نسخه واحد نظارتی به این مهم دست یافت.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به شرایط خاص نظام بانکی، افزود: در چنین شرایطی تدوین دستور العمل های متناسب با شرایط امروز می‌تواند وضعیت بانک‌های کشور را بهبود بخشد.
    وی با تاکید بر لزوم هماهنگی در نهادهای ذیصلاح خاطرنشان کرد: برخی ناهماهنگی‌ها، بانک‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است که برای حل این موضوع نظام‌ها و سامانه‌های یکپارچه راهگشای مشکلات خواهد بود.
    مدیرعامل بانک اقتصادنوین نهاد‌سازی مشتمل بر عملیاتی سازی شرکت مدیریت دارایی، توسعه کارکردهای تضمین در بازار پول و ایجاد ساز و کارهای رتبه بندی اعتباری، اصلاح ضوابط اجرایی در حوزه وصول مطالبات و مدل کسب و کار بانک‌ها و اصلاح رویه‌های عملیاتی برای خلق سود پایدار و با کیفیت را سه پیش نیاز اصلاح نظام بانکی دانست و تصریح کرد: اصلاح نظام بانکی باید از روی کاغذ به مرحله اجرا در آید.
    گفتنی است بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی با عنوان "اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی" با حضور رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیران و کارشناسان شبکه بانکی طی روزهای 29 و 30 خرداد ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی