عصر بازار

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران:

اجرای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به روستاییان

عصر اعتبار- مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران از اجرایی شدن طرح پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به روستاییان خبر داد و گفت: این بانک طی تفاهمنامه ای با بنیاد برکت برای تقویت زمینه های اشتغالزایی روستاییان مبلغ یک هزار و پانصد میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

اجرای اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به روستاییان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، اکبری با اشاره به اینکه این تفاهمنامه تا کنون در شهرستان های نهبندان، هامون، سرخس، تکاب و راور اجرا شده است و نیازمندان دارای شرایط در حوزه های گوسفند پرواری، قالی بافی، کارگاه خیاطی و پارچه بافی از این تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شده اند خاطرنشان ساخت: بر این مبنا، تعداد 435 نفر در زمینه قالی بافی، 420 نفر در حوزه گوسفند پرواری، 140 نفر در عرصه پارچه بافی و 70 نفر برای تجهیز کارگاه خیاطی در شهرستان های مذکور از تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده نموده اند.

    وی همچنین با اشاره به گامهای موثر برداشته شده برای توانمندسازی روستاها بیان داشت: این بانک، در راستای تحقق سیاست های کلی اشتغال و با هدف تقویت زمینه های کسب و کارهای روستایی برای مقابله با رکود و بیکاری در اقتصاد کشور، طی مذاکراتی با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تا سقف 400 میلیون ریال به روستاییان تسهیلات قرض الحسنه اعطا می کند.

    اکبری افزود: بر اساس مفاد، شرایط و ضوابط مندرج در این تفاهمنامه مبلغ هزار و پانصد میلیارد ریال وام با نرخ کارمزد 4 درصد و در دوره های بازگشت 48 ماهه به روستاییان پرداخت خواهد شد.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این راستا، روستاییان می توانند پس از اخذ معرفی نامه کتبی از سوی بنیاد برکت در صورت احراز شرایط و نیاز معرفی شده، مطابق مقررات و ضوابط مربوط به اعطاء تسهیلات قرض الحسنه، با بانک قرارداد همکاری امضاء کنند.

    وی درباره فعالیت های انجام شده در حوزه های اقتصادی و رونق بازار داخلی اظهارداشت: اساسی ‌ترین هدف بانک قرض الحسنه مهر ایران و بنیاد برکت از کمک به راه‌اندازی طرح های توانمند سازی اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار برای مردم مناطق کمتر توسعه‌یافته‌ کشور است و این شیوه‌ تاکنون به شکل قابل‌توجهی نتایج مثبت خود را نشان داده است.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: توانمندسازی اقتصادی روستاها و مناطق محروم کشور یکی از راهکارهای مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

    وی در ادامه گفت: حدود یک سوم جمعیت کشور در مناطق روستایی زندگی می‌کنند که در اغلب مناطق فاقد فعالیت اقتصادی پویا و هدفمند هستند و این در حالی است که بخش اقتصاد روستایی ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد و با هدایت و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند سهم خود را در کل اقتصاد کشور ایفا کند.

    مرتضی اکبری تاکید کرد: حرکت در این مسیر باید با تدبیری ویژه و فعالیتی جهادگونه انجام شود تا این بخش مهم از اقتصاد کشور بار دیگر به گردش درآید و تأثیرات لازم را برای اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی در کشور داشته باشد.

    وی افزود: اجرای این طرح های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در شرایطی است که سال‌ها چرخ کسب و کار در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌ یافته‌ کشور کند می‌چرخید.

    اکبری تصریح کرد: اینک دهها طرح اقتصادی و تولیدی در مناطق کمتر توسعه‌ یافته‌ کشور با مشارکت و حمایت‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران شکوفا شده و هزاران نفر را صاحب شغل کرده است تا امید به زندگی بهتر در مناطق محروم کشور افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی