عصر بازار

۱۲ هزار میلیارد تومان به طرحهای کارآفرینی اختصاص یافت

عصر اعتبار- معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان به اجرای طرحهای کارآفرینی در سراسر کشور اختصاص یافته در حالی که فقط ۵۰۰ هزار طرح در سامانه کارا ثبت نام شده است.

۱۲ هزار میلیارد تومان به طرحهای کارآفرینی اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، عیسی منصوری روز شنبه در جمع مسئولان شهرستان بردسیر تاکید کرد در طرحهای کارآفرینی جهت گیری منابع باید مشخص و اولویت با میزان کارآفرینی طرح ها باشد و این منابع صرف فیزیک و ساختمان نشود.
    وی اظهار داشت: فراخوان دادن عمومی روش درستی برای کمک به مردم نیست زیرا منابع کشور و اعتبار بانکها محدود است.
    وی با بیان اینکه جهت گیری صحیح منابع و ایجاد اشتغال در طرحها اولویت دارد، گفت: 200 هزار طرح در این راستا ارائه شده که 90 هزار طرح قابل بررسی و 60 هزار طرح فقط مربوط به پرورش دام سنتی بوده است .
    وی تاکید کرد: کارآفرینی که با سرمایه خود آغاز به کار کرده و برای توسعه آن نیازمند اعتبار است در اولویت دریافت تسهیلات قرار می گیرد.
    منصوری کندی فرایند بررسی طرحها را در گذشته مانعی جدی در راستای اجرای این طرح دانست و افزود: هم اکنون این روند بهبود یافته و معطل ماندن طرح حداکثر 12 روز در دستگاه اجرایی و چهار روز در کمیته فنی و در مجموع یک ماه فرصت بررسی برای بانکهای عامل تعیین شده است.
    وی همچنین از بانکها خواست به منظور ارائه تسهیلات به طرح های اشتغالزا با مردم همکاری کنند و حتی پیگیر تقاضای ارائه شده و رها شده مردم نیز باشند.
    منصوری از افزایش تفویض اختیار در مقاطع شهرستانی خبر داد و گفت: سامانه ای برای بررسی این طرحها با عضویت فرمانداران و مدیران اعضای کارگروه و اشتغال تشکیل شده و از طریق این سامانه می توان دریافت هر طرح در چه مرحله ای قرار گرفته است.
    وی اتصال به بازار را برای موفقیت کارآفرین مهم دانست و گفت: بدون یافتن بازار فروش، تولید و کارآفرینی معنا پیدا نمی کند.
    منصوری افزود: نگاه به بردسیر و تفاوت آن با شهرستانهایی مانند سیرجان که از سرمایه گذاری های سازمان یافته و صنایع بزرگ برخوردارند، نیاز این شهرستان را برای سرمایه گذاری جدید آشکار می کند.
    وی گفت: در بخش گردشگری باید به دنبال جذب گردشگر باشیم نه ایجاد اقامتگاه، زیرا اقامتگاه ایجاد درآمد نخواهد کرد.
    در این نشست که مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان کرمان حضور داشت، مشکلات پیش روی متقاضیان اعتبارات طرح های اشتغالزا مورد بررسی قرار گرفت.
    همچنین فرماندار بردسیر گزارشی از طرح های اشتغالزا در این شهرستان ارائه کرد.
    بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی