عصر بازار

نوبخت خبر داد:

۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز در کشور توزیع شده است

عصر اعتبار- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت به منظور کنترل بازار ارز، تا ۲۵ خرداد امسال ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور توزیع کرده است.

۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز در کشور توزیع شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، محمدباقر نوبخت شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت که با حضور استاندار تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام داده به گونه ای که بیش از 7 میلیون قطعه سکه برای کسانی که عطش خرید داشتند، پیش فروش و بخشی از آن تاکنون روانه بازار شده است.
    وی در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می تواند دلار 4200 تومانی خرید کند ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص کند.
    وی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار، تا 25 خرداد امسال بیش از 9 میلیارد و 700 میلیون دلار ارز 4200 تومانی فروخته شده در صورتی که میزان پیش بینی دولت برای تخصیص 20 میلیارد و 500 میلیون دلار بوده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد بیشتری برخوردار بوده است.
    نوبخت افزود: با وجود پیش بینی های دولت، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارزها منجر شود، امروز کشور به کمک همه افراد نیاز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.
    سخنگوی دولت با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه فعلی کشور از نقاط قوت در حمایت از تولید، فعالیت های اشتغالزا و کارهای عمرانی برخوردار است و با استفاده از دو تبصره 18 و 19 قانون بودجه، اعتبارات این فعالیت های از سوی دولت تأمین شده است.
    وی اظهار داشت: دولت از دو محل استفاده از منابع غیر دولتی و استفاده از تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار از خرانه دولت برای طرح های عمرانی، رشد اقتصادی را دنبال می کند.
    نوبخت افزود: سال گذشته از محل منابع غیر دولتی و عمدتا از طریق منابع بانکی ، 18 هزار میلیارد تومان به 23 هزار بنگاه کوچک اختصاص و از خزانه دولت نیز 42 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی اختصاص یافت.
    وی گفت: پرداخت این حجم از پول به طرح های تولیدی و عمرانی موجب رشد 4 تا 5 درصدی اقتصادی کشور شد که صندوق بین المللی پول در نهم فروردین و بانک جهانی در هفته گذشته این رشد را تأیید کرد.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سال جاری ، میزان تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی سال گذشته به بنگاه های اقتصادی ، در قالب تبصره 18 به 73 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
    وی گفت: در اجرای طرح های عمرانی، دولت آن بخش از طرح ها را که خود قادر به اجراست، به اتمام می رساند، بخش دیگری از طرح ها را به بخش خصوصی واگذار می کند و دیگر طرح ها را به صورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی انجام می دهد.
    نوبخت تصریح کرد: با اجرای این طرح ها و در قالب تبصره 19 قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شورای اسلامی اخذ شد، در حدود 126 هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می شود.
    وی با تأکید بر تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: رئیس جمهوری علاوه بر برگزاری دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در هر هفته، با سران دو قوای دیگر نیز جلساتی را برگزار می کند تا حداقل ها و نیازهای اساسی و ضروری مردم تأمین شود.
    معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز استاندار تهران برای بازدید از پروژه کمربندی و افتتاح سیلوی 40 هزار تنی پاکدشت به این شهرستان سفر کردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی