عصر بازار

پرتغال با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند

عصر اعتبار- موسسه ملی آمار پرتغال اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی به ۰.۹ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.

پرتغال با کسری بودجه دست و پنجه نرم می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در آستانه بازی ایران و پرتغال نگاهی به تازه ترین آمار اقتصادی آخرین حریف تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نخست جام جهانی 2018 روسیه یعنی کشور پرتغال می اندازیم.

    موسسه ملی آمار پرتغال اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سه ماه نخست سال جاری میلادی معادل 0.9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود؛ این در حالی است که کسری بودجه پرتغال برای مدت مشابه سال قبل 10.6 درصد ثبت شده است.

    رقم اعلام شده از سوی موسسه ملی آمار پرتغال 0.7 درصد بیشتر از هدف از پیش تعیین شده دولت این کشور برای کسری بودجه در سال جاری میلادی محسوب می شود. همچنین سال 2017 میلادی، توازن بودجه ای پرتغال به طرز قابل توجهی به دلیل عملیات بازسرمایه گذاری بانک دولتی «کایاکسا گرال دپوزیتوز» این کشور تحت تاثیر قرار گرفت و کسری بودجه پرتغال معادل 10.6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

    بر پایه این گزارش، پرتغال به دلیل افزایش بدهی خود در ماه می سال 2011 میلادی اقدام به گرفتن کمک مالی 78 میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا و صندوق بین الملی پول کرد و از سال 2010 میلادی به بعد که کسری بودجه این کشور معادل 10 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود به 2 درصد در سال 2016 میلادی کاهش پیدا کرد که کمتر از سقف 3 درصدی تعیین شده بر اساس قوانین بودجه ای اروپا برای این کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی