عصر بازار

با حضور وزیر کار؛

نشست بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی برگزار شد

عصر اعتبار- نشست تخصصی ۱۱ استان مرزی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی و هماهنگی میان معاونت تعاون و معاونت اشتغال برگزار شد.

نشست بررسی روند پرداخت وام و تسهیلات اشتغال روستایی برگزار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در این نشست سیدحمید کلانتری - معاون امور تعاون وزارت کار اظهار کرد: معاونت توسعه اشتغال در دل طرح تکاپو، مدل رشد توام با اشتغال را تدوین کرد که به تصویب دولت و مجلس رسید و از آذرماه سال گذشته روند اجرایی خود را طی می‌کند.

    وی ادامه داد: تاکنون اجرای طرح به خوبی پیش رفته و تحرک اصلی کار بعد از عید شروع شده است و امروز پیگیری کار را در 11 استان به طور رسمی آغاز خواهیم کرد.

    کلانتری هماهنگی میان دو معاونت تعاون و اشتغال در این طرح را مورد اشاره قرار داد و این امر را در جهت پاسخگویی بهتر و تقویت 11 استان مرزی در راستای انجام ماموریت‌های وزارتخانه عنوان کرد.

    معاون امور تعاونی‌های وزارت کار ادامه داد: ماموریت ارتقای 11 استان مرزی برعهده معاونت امور تعاون گذاشته شده ولی معاونت‌های توسعه اشتغال در استان‌ها کماکان کار خود را ادامه می‌دهند.

    وی گفت: یکی از توصیه‌هایی که در ابلاغیه وزیر  کار آمده توجه به بحث تعاونی‌ها بوده است تا در 11 استان که زمینه تشکیل تعاونی در آن‌ها بیشتر است، از طریق طرح روستا- تعاون سهم بیشتری نسبت به سایر استان‌ها داده شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بر لزوم اجرای موفق طرح اشتغال روستایی تاکید کرد و ارائه مشاوره و آموزش‌های مهارتی، فنی – حرفه‌ای و خوشه‌بندی محصولات را خواستار شد.

    علی ربیعی با بیان اینکه کل منابع و تسهیلات اشتغال روستایی باید تا شهریورماه پرداخت شود، اظهار کرد: اگر برخی فشارها برروی وزارتخانه برای اجرای طرح نبود این منابع را سه ساله هزینه می‌کردیم و در شش ماه اول به‌دنبال کارآفرین می‌رفتیم و زنجیره اتصال آن را درست می‌کردیم.

    به گفته وی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از اردیبهشت‌ماه با قوت و سرعت بیشتری همراه بوده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران کل 11 استان مرزی خواست تا در توجیه و پذیرش طرح‌های اشتغال روستایی با بانک‌ها، استانداران و نهادهای دیگر نظیر جهاد کشاورزی و گردشگری تعامل و هماهنگی بیشتری صورت دهند.

    وی با انتقاد از عدم اتصال 10 هزار نیروی جهاد کشاورزی در نظام‌ ترویج اشتغال، گسترش نقش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی در اجرای این طرح را خواستار شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی