عصر بازار

رییس پلیس فتای استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۴۳۵ درصدی برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی کرمانشاهیان

عصر اعتبار- رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش ۴۳۵ درصدی برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی کرمانشاهیان به دلیل کلاهبرداری خبر داد.

افزایش ۴۳۵ درصدی برداشت‌های غیرمجاز از حساب بانکی کرمانشاهیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سرهنگ علی کریمی یکی از مهمترین چالش‌های استان در فضای مجازی را برداشت‌های غیرمجاز از حسابهای بانکی دانست و اظهار داشت: این موضوع درحالی است که پلیس فتای استان هشدارهایی را به مردم ارئه داده که مراقب این‌گونه کلاهبرداران باشند.

    وی به مواردی از این کلاهبرداری‌ها اشاره کرد و افزود: برخی مدعی می‌شوند از شبکه‌های تلویزیونی با شما تماس می‌گیرند و مردم با خیال برنده شدن پای عابر بانک‌ها می‌روند اما پس از حضور و ورود رمز دوم کارت متوجه خالی شدن حسابشان می‌شوند.

    رییس پلیس فتای استان کرمانشاه از افزایش 435 درصدی برداشت‌های غیرمجاز در کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: البته با اقداماتی که انجام شده تعداد افرادی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند از سوی استان کرمانشاه کم است، اما از دیگر استاها با مردم کرمانشاه تماس می‌گیرند و از مردم سوءاستفاده می‌کنند.

    سرهنگ کریمی بیان داشت: در سه ماهه اول امسال 106 نفر دستگیر شدند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد این دستگیری‌ها 60 نفر بود که این حاکی از افزایش 77 درصدی دستگیری‌ها و موید افزایش جرائم که البته عمدتا اقتصادی است.

    رییس پلیس فتای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم در بحث هشدارهای پلیسی با مصاحبه و پخش تراکت مردم را آگاه کنیم، اما برخی ادارات هم وظیفه اطلاع‌رسانی در این باره را دارند که متاسفانه این وظایف را بر عهده نیروی انتظامی گذاشته‌اند در حالی که باید سایر ادارت مرتبط با فضای مجازی هم اطلاع‌رسانی کنند.

    وی افزود: در بحث فضای مجازی از سال 90 پلیس فتا با دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد، معظم‌له در جلسه شورای عالی امنیت فضای مجازی خواستار تشکیل یک ارگان یا یگانی برای رسیدگی به جرائم شد تا ضمن برخورد با جرائم فضای مجازی از فرصت‌های مجازی نیز استفاده شود.

    سرهنگ کریمی اظهار داشت: با گسترش این فضا عده‌ای به کلاهبرداری‌های اینترنتی نظیر برداشت غیرمجاز، ارسال و تولید محتویات مستهجن به قصد معامله، منتسب کردن اعمالی خلاف حقیقت، هتک حیثیت، نشر اکاذیب، مزاحمت‌های اینترنتی، تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه، دسترسی‌های غیرمجاز و ... در فضای روی آوردند.

    رییس پلیس فتای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات و جرائم در سراسر  کشور و استان از سوی معاندین خارجی طراحی می‌شود، افزود: این‌ها در راستای تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم فعالیت می‌کنند تا جایی که با دروغ‌پردازی‌ها در سطح دنیا باعث شدند عده‌ای از مردم فریب بخورند.

    سرهنگ کریمی با بیان اینکه سن عمده استفاده‌کنندگان از فضای مجازی بین 14 تا 35 سال است، گفت: در زمان گذشته خانواده‌ها به قصد دورهمی جمع می‌شدند اما امروزه وقتی خانواده‌ها کنار هم می‌نشینند هر کدام با گوشی‌های خود مشغول هستند.

    وی افزود: در حال حاضر یکی از اعتیادآورترین موارد، فضای مجازی است که البته با گرایش بیشتر جوانان به استفاده از این فضا جرائم هم زیادتر شده است و افراد در فضای مجازی خود را عناوین واقعی معرفی نمی‌کنند و پس از دریافت اطلاعاتی ممکن است دست به کلاهبرداری بزنند.

    رییس پلیس فتای استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد که چون فضای مجازی یک فضای حقیقی نیست به آن اعتماد نکنند، فضای مجازی و اینترنت فرصت خوبی است که باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم، اما باید مراقب باشیم در دام افراد کلاهبردار و سایتهای جعلی گرفتار نشویم.

    سرهنگ کریمی تصریح کرد: برخی با ساخت سایت جعلی آدرس بانک‌های مختلف را در اینترنت قرار می‌دهند و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کنند در نتیجه باید مردم در مراجعه به سایت‌های بانکی حتما به نماد اعتماد توجه کنند، همچنین باید مواظب فرزندان باشیم تا فریب کلاهبرداران در این فضا را نخورند و عکس و مشخصات و اطلاعات را در این فضا قرار ندهند نیز نباید عکس‌های خانوادگی را روی پروفایل قرار دهیم.

    وی با تاکید بر اینکه نباید فریب افرادی را خورد که می‌خواهند به بهانه برنده شدن مردم را تطمیع و پای باجه‌های عابر بانک بکشانند، ادامه داد: نباید شماره حساب و رمز دوم و اطلاعات خصوصی را در گوشی قرار دهیم زیرا احتمال سوءاستفاده در زمان سرقت وجود دارد.

    رییس پلیس فتای استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم پرداخت وجوه هنگام معامله به صورت حضوری، گفت: حتی گوشی‌های ما می‌تواند از طریق دوربین‌های آن اطلاعات ما را  برای کشورهای سازنده بفرستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو