عصر بازار

فروشنده‌ها زیاد شدند؛

کاهش چشمگیر قیمت دلار در بازار غیررسمی

عصر اعتبار- با اعلام تصمیم تازه دولت مبنی بر رسمیت یافتن بازار ثانویه ارز و آزاد شدن معامله توافقی که خبرگزاری مهر امروز خبر آن را منتشر کرد،روند فروش‌ در بازار غیررسمی رونق گرفته وقیمت در حال کاهش است.

کاهش چشمگیر قیمت دلار در بازار غیررسمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، گزارش میدانی از جنب و جوش دارندگان خُرد ارز در بازار برای فروش حکایت دارد و در بازار غیررسمی یا همان قاچاق، از آغاز معاملات صبح تاکنون نرخ بین 500 تا 1000 تومان بر روی هر دلار کاهش یافته است.

    خبرگزاری مهر صبح امروز در خبری با عنوان «جزئیات جلسه تیم اقتصادی با روحانی/معامله توافقی ارز آزاد شد» از موافقت رییس جمهور با رسمیت یافتن بازار ثانویه ارز خبر داده و نوشته است: در جلسه ای که دیروز( یکشنبه) با حضور تیم اقتصادی دولت با رئیس جمهور برگزار شده است، حسن روحانی بالاخره خرید و فروش توافقی میان صادر کنندگان و واردکنندگان را در صرافی ها پذیرفت.

    بعد از انتشار خبر مهر، رئیس کل بانک مرکزی نیز در حاشیه جلسه کمیسیون حمایت از تولید ملی در مجلس، خبر مهر را تایید کرد و گفت که دولت در حال تعیین تکلیف بازار ثانویه ارز است.

    انتشار این خبرها بازخورد مثبتی در بازار داشته و  نرخ بین 500 تا 1000 تومان بر روی هر دلار از آغاز معاملات صبح امروز در بازار غیررسمی کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی