عصر بازار

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

جزئیات نیازهای ارزی برای چهار گروه کالایی

۴۸ میلیارد دلار ارز برای واردات پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نیازهای ارزی سه گروه کالایی، گفت: نیاز ارز برای واردات کالای گروه اول ۱۸ میلیارد دلار، گروه دوم ۲۴ میلیارد دلار و گروه سوم ۵.۶ تا ۶ میلیارد دلار است و این نیازها با توجه به منابع ارزی کشور قابل تامین است.

جزئیات نیازهای ارزی برای چهار گروه کالایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولی الله سیف در حاشیه جلسه ارزی امروز دولت اظهارداشت: کالاهای وارداتی به 4 گروه تقسیم شده‌اند که گروه اول کالای اساسی و حیاتی، گروه دوم کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای، گروه سوم کالاهای عادی و گروه چهارم کالایی هستند که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

    وی افزود: طبق آمار واردات سال گذشته، نیاز ارز برای واردات کالای گروه اول 18 میلیارد دلار، گروه دوم 24 میلیارد دلار و گروه سوم 5.6 تا 6 میلیارد دلار است و این نیازهای ارزی با توجه به منابع ارزی کشور و میزان صادرات غیرنفتی و نفتی، قابل تامین است.

    رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: برای گروه کالایی چهارم 3 میلیارد و 800 میلیون دلار ارز نیاز بود که با توجه به اینکه مشابه آن در داخل تولید می‌شود واردات آن ممنوع شده و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد.

    به گزارش فارس، سیف صبح امروز با اشاره به تصمیمات شب گذشته جلسه ارزی دولت، از امکان معامله 20 درصد از درآمد صادرات غیرنفتی در بازار ارز و راه‌اندازی سامانه‌ای برای اطلاع‌رسانی درخصوص ارز پرداختی به کالاها خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی