عصر بازار

یک کارشناس ارشد در بازار طلا:

"طلا" راهکار مقابله با سقوط ارزش ارزها

عصر اعتبار- ۶۵ درصد از کل ذخایر پولی در نظام بانکداری مرکزی در حساب‌های ذخیره ارزی که به دلار هستند، نگهداری می‌شوند بنابراین نگهداری طلای واقعی بهترین راهکار برای مقابله با هر گونه سقوط ارزش ارزها به خصوص دلار است.

"طلا" راهکار مقابله با سقوط ارزش ارزها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، کلودیو گراس یک کارشناس ارشد و مستقل بازار فلزات گرانبها و نماینده مؤسسه میزس معتقد است جهان به سوی یک جنگ ارزی پیش می‌رود و ذخایر طلای واقعی تنها پناهگاه در برابر ارزش سقوط ارزش دلار آمریکا است.

    وی معتقد است:‌قدرت ژئوپلیتیک در حال تغییر موضع از غرب به شرق است و این مسئله می‌تواند به سلطه آمریکا پایان دهد.

    گراس گفت: یکی از نشانه‌های این مسئله اقدام کشورها در بازگرداندن ذخایر واقعی طلای خود از آمریکاست. کشورهایی نظیر آلمان،  ترکیه و هلند ذخایر طلای خود را از آمریکا به کشورهای خود منتقل کرده‌اند و دلیل این مسئله این است که جنگ سرد به پایان رسیده و کشورها دیگر به روسیه به عنوان یک تهدید نگاه نمی‌کند.

    این کارشناس اقتصادی معتقد است: در زمان جنگ سرد بانک‌های مرکزی کشورها ذخایر طلای خود را به خاک آمریکا منتقل کردند چرا که از شوروی می‌ترسیدند و به آمریکا به عنوان یک متحد طبیعی نگاه می‌کردند. اما اقدام اخیر بانک‌های مرکزی از بازگرداندن این ذخایر طلا نشاندهنده تغییر این شرایط است. به نظر می‌رسد کشورها دیگر به روسیه به عنوان تهدید بزرگتری از آمریکا نگاه نمی‌کنند. اروپا در مرکز این تغییر قدرت ژئوپلیتیک قرار داشته و برخی کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که عاقلانه است از ذخایر طلای خود در داخل خاک خود حفاظت کنند.

    گراس می‌گوید: جهان از سال 2008 به بعد در یک بحران به سر می‌برد که جنگ ارزی بین کشورها حتی پیش از سال 2008 آغاز شده بود. بانک‌های مرکزی کشورها هزاران میلیارد دلار پول بدون پشتوانه منتشر کرده اند و درحالی که به دنبال کاهش ارزش پول خود هستند با چاپ، اسکناس را به تمام بخش‌های مالی از بورس گرفته تا مسکن تزریق می‌کنند.

    این کارشناس بازار طلا ادامه داد: با این وجود پر واضح است مشکلات سیستماتیک و بنیادین هنوز برطرف نشده و چه بسا شرایط بسیار خطرناک‌تر و شکننده‌تر از 10 سال پیش است.

    وی ادامه داد:‌همانطور که می‌دانید 65 درصد از کل ذخایر پولی در نظام بانکداری مرکزی در حساب‌های ذخیره ارزی که به دلار هستند،  نگهداری می‌شوند بنابراین نگهداری طلای واقعی بهترین راهکار برای مقابله با هر گونه سقوط ارزش ارزها به خصوص دلار است.

    گراس معتقد است با توجه به گیر افتادن اقتصاد جهانی در یک بازی یکطرفه که بر مبنای بدهی و نفوذ اقتصادی است، مجموع بدهی‌های کشورهای جهان به 230 هزار میلیارد دلار رسیده است.

    این کارشناس اقتصادی معتقد است: آخرین تغییر بزرگ ژئوپلیتیک در جهان که از جنگ جهانی اول آغاز شد  و در جنگ جهانی دوم به پایان رسید باعث شد که آمریکا در موضع قدرت قرار گیرد. چرا که این کشور 70 درصد کل ذخایر جهانی طلا را در اختیار داشت. به طور کلی همین مسئله هم باعث شد که دلار به ارز ذخیره جهانی تبدیل شود. طی 30 سال گذشته ما شاهد یک تغییر قدرت ژئوپلیتیک از غرب به شرق هستیم و همان طور که می‌دانید همه چیز به این سمت پیش می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو