عصر بازار

یک نماینده در کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس خبر داد؛

طرح ۲ فوریتی مجلس برای برقراری قانون مالیات بر عایدی سرمایه

عصر اعتبار- یک نماینده مجلس در حاشیه جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس با بیان این که طرح دو فوریتی مجلس برای برقراری قانون مالیات بر عایدی سرمایه تهیه شده است، گفت: فقط دلالان و سوداگران مخالف طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند.

طرح ۲ فوریتی مجلس برای برقراری قانون مالیات بر عایدی سرمایه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های اقتصاد و راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، بانک مسکن، اصناف و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و شبکه تحلیل‌گران اقتصاد مقاومتی برگزار شد.

    در حاشیه این جلسه، رحیم زارع رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی گفت: بر مقابله با این نوسانات قیمتی در بازارهای مختلف که مهمترین آنها مسکن است، باید مالیات بر عایدی سرمایه وضع شود.

    وی افزود: این نوع مالیات در همه جای جهان سابقه دارد و نرخ آن طبق مطالعات انجام شده از 20 تا 80 درصد متغیر است.

    زارع گفت: بازارهای ارز و طلا و خودرو نیز می توانند مشمول این مالیات شوند تا به این طریق جلوی بازارهای موازی تولید گرفته شود و منفعت فعالیت های سوداگرانه کاهش یابد.

    نماینده کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد نظر دیگر دستگاه‌های حاضر در جلسه در این باره گفت: همه دستگاه ها با وضع مالیات بر عایدی سرمایه موافق هستند. بنابراین کمیته اقتصاد مقاومتی با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به زودی پیشنویس لایحه 2 فوریتی مرتبط با مالیات بر عایدی سرمایه و گزارش سیاستی در این زمینه را ارائه خواهد کرد، تا جزئیات آن با نظر دستگاه‌ها نهایی شده و در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

    وی در پایان گفت: دیگر فرصتی نداریم تا دست روی دست گذاشته و این وضعیت بازارها را ببینیم. ما در طراحی این قانون 105 سال از دیگر کشورهای جهان عقب هستیم و اگر این مالیات را داشتیم، بازارها به این شکل نوسانی نمی‌شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی