عصر بازار

استفاده ۱۰ کشور جهان از طلا به عنوان نوسان‌گیر ارز

روسیه ۶۰۰ هزار اونس طلا خریداری کرد

عصر اعتبار- ۱۰ کشور جهان از جمله ایران و روسیه برای جلوگیری از اثرات منفی دلار بر ارز‌ها در پی خریداری طلا هستند. روسیه به تازگی ۶۰۰ هزار اونس طلا خریداری کرد.

استفاده ۱۰ کشور جهان از طلا به عنوان نوسان‌گیر ارز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، روسیه 600 هزار اونس دیگر طلا خریداری کرد تا حجم ذخایر طلای خود را بیش از پیش افزایش دهد. این شیوه‌ای است که سال‌ها است کارشناسان برای جلوگیری از نوسانات ارز روی آن تأکید دارند.

    البته این فقط روسیه نیست که به دنبال متنوع ساختن ذخایر خود در قالب طلا است بلکه کشورهایی نظیر ایران،‌هند، ترکیه، مکزیک، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، ازبکستان، تاجیکستان، مغولستان و البته چین ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهند.

    در این میان تحریک ترامپ و اقتصاد شکننده و نیز اعمال سیاست‌های خارجه یک خطر جدی برای دلار و دیگر ارز‌های جهان نیز محسوب می‌شود.

    کاهش ارزش منابع مالی آمریکا و وضعیت مالی سال‌ها است آرام آرام برای آمریکا اتفاق می‌افتد اما در زمان بوش پسر و اوباما رشد بیشتری داشت.

    در حال حاضر ترامپ میراث‌دار بدهی سنگین آمریکا است که 20 تریلیون دلار تخمین زده می‌شد که تنها طی 17 ماه گذشته این بدهی با 6درصد رشد 21.16 تریلیون دلار شد.

    از سوی دیگر جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می‌رود که در آن چین به عنوان بازیگر اصلی خواهد بود و در کنار این مسئله وجود آمریکا این جهان چند قطبی را تشدید خواهد کرد.

    در حال حاضر خطر جدی برای آمریکا و اقتصاد جهان این است که اگر جنگ تجاری آمریکا با چین افزایش یابد روسیه و دیگر کشورها هم این وضعیت را تعمیق خواهند داد.

    این مسئله باعث کاهش شدید دلار خواهد،‌نرخ بهره بالا و تشدید تورم در کشور خواهد شد.

    این وضعیت سناریویی است که می‌تواند قیمت طلا را به شدت بالا ببرد و وضعیت را برای سرمایه‌گذارانی که به فکر کسب درآمد بیشتر هستند بهتر کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی