عصر بازار

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

رونق بازار مسکن مدیون تسهیلات خرید

عصر اعتبار- معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، شکل گیری رونق در معاملات و ساخت و ساز را مدیون تسهیلات خرید بخصوص تسهیلات صندوق مسکن یکم عنوان کرد.

رونق بازار مسکن مدیون تسهیلات خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بانک مسکن میزبان مدیران ارشد و نمایندگان منتخب تشکل های انبوه سازی بود تا فعالان ساختمان و بانک مسکن در سال جاری به یک سهم مشترک از آنچه برای تداوم رونق به شکل غیر تورمی نیاز است برسند.

    در این نشست ابتدا حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، به تشریح سیاست های دولت از سال 92 تا کنون در بخش مسکن پرداخت و گفت: سیاست های بخش مسکن در دولت تدبیر و امید توانست بازار های ساخت و ساز و معاملات خرید مسکن را از رکود عمیق خارج کند. وی افزود: محور سیاست ها و اقدامات رکودزدا در بخش مسکن تسهیلاتی بود که بانک مسکن به شکل یک سبد متنوع طی 4 سال اخیر به این بازار اراِیه کرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نشست صبح امروز را ناشی از خوش فکری رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن دانست و ابتکار تلاش برای رسیدن به سهم مشترک در بخش مسکن را مورد تقدیر قرار داد.

    وی افزود: سیاست گذاری در بخش مسکن در این دولت با تجربه های جهانی موفق هم مسیر شد تا پیش از دولت تدبیر و امید دولت در بازار مسکن مداخله می کرد به گونه ای که با اجرای طرح مسکن مهر عرضه ی انبوه بدون توجه به جنس تقاضا مشکلاتی را در بازار بوجود آورد اما راهبردی که در سال های اخیر جایگزین مسکن مهر شد گسترش سیستم تامین مالی مسکن و طراحی ابزار های نوین تامین مالی برای تقویت قدرت خرید تقاضای مصرفی بود که نتیجه ی آن به راه اندازی صندوق پس انداز مسکن یکم برای تجهیز مالی خانه اولی ها منجر شد.

    مظاهریان در جمع انبوه سازان از ثبت نام و سپرده گذاری بیش از 450 هزار نفر در صندوق یکم خبر داد و گفت: این میزان سپرده گذار در صندوق یکم یک اطمینان کامل به سازنده ها از بابت قطعی بودن تقاضای خرید مسکن در سال های آینده ارایه می کند. نتیجه ی این علامت از صندوق یکم به سرمایه گذاران ساختمانی برنامه ریزی بلند مدت برای ساخت و ساز و عرضه ی بیشتر مسکن خواهد بود.

    وی در ادامه ی سخنان خود، علت جهش قیمت مسکن را شوک های قیمتی در بازارهایی همچون بازار ارز و همچنین انتظارات تورمی موجود در جامعه عنوان کرد و گفت: بازار مسکن در مقطع فعلی دچار تنش و بدشانسی شده است چرا که عمده ی کارشناسان اقتصادی در تحلیل های خود در سال 96 بازار مسکن سال 97 را غیر تورمی پیش بینی کرده بودند اما در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضای سرمایه ای خرید مسکن قیمت ها جهش پیدا کرده است.

    مظاهریان از تلاش برای ایجاد رابطه بین عرضه و تقاضای مسکن از طریق تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: انبوه سازان برای این موضوع راهکار ارایه دهند. وی همچنین از پیگیری دولت برای اصلاح قانون پیش فروش ساختمان نیز گفت.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو