عصر بازار

طرح ویژه مجلس برای ساماندهی بازار ارز دوباره به جریان افتاد + جزئیات

عصر اعتبار- عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از به‌جریان‌افتادن مجدد طرح ساماندهی بازار ارز در این کمیسیون خبر داد.

طرح ویژه مجلس برای ساماندهی بازار ارز دوباره به جریان افتاد + جزئیات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح دوفوریتی ساماندهی بازار ارز، اظهار داشت: این طرح از سوی تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی به‌منظور ساماندهی بازار ارز تدوین شده است.

    وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس کار‌های کارشناسی لازم به‌روی این طرح را انجام داده‌اند، افزود: در این باره طراحان، جلساتی به‌منظور بررسی و عملیاتی کردن این طرح با آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور داشته‌اند.

    عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه طرح مذکور کماکان به‌قوت خود باقی است، ادامه داد: طراحان منتظر اقدامات دولت هستند تا پیشنهادات مطرح‌شده در طرح ساماندهی بازار ارز اجرا کنند. تاکنون نیز برخی از مفاد آن را عملیاتی کردند، اما برخی دیگر اجرایی نشده که قرار است برای بررسی مفاد باقی مانده و عملیاتی کردن آنها جلساتی با آقای جهانگیری برگزار کنیم.

    نماینده مردم شاهرود در مجلس درباره محور‌های این طرح، گفت: ایجاد بازار متشکل با مکانیزم عرضه و تقاضا، راه‌اندازی نظارت منابع و مصارف ارزی براساس سامانه اطلاعاتی، ایجاد حساب سپرده‌های ارزی، ساماندهی پرداخت‌ها و همچنین تعهد صادرکنندگان غیرنفتی به ارائه ارز در حوزه صادرات به‌جز آنهایی که در بخش خصوصی فعال هستند، از جمله محور‌های این طرح است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی