عصر بازار

با افزایش قیمت نفت بهای طلا کاهش یافت

عصر اعتبار- نامشخص بودن مسئله صادرات نفت لیبی باعث افزایش قیمت طلای سیاه شده است.

با افزایش قیمت نفت بهای طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در پی نامشخص بودن مسئله صادرات نفتی لیبی، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

    بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 8 سنت افزایش (معادل 0.1 درصد) به 74 دلار و 81 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 16 سنت افزایش (معادل 0.22 درصد)، 68 دلار و 24 سنت در هر بشکه معامله شد.

    کارشناسان اعلام کردند علت افزایش بهای طلای سیاه نامشخص بودن مسئله صادرات نفتی لیبی –یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) – است.

    «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای نظامی لیبی کنترل یکی از بنادر نفتی این کشور را به یک شرکت نفت ملی مستقر در شرق این کشور موسوم به «NOC» تحویل داد. این شرکت دیگر اجازه ندارد کنترل این بندر نفتی را به شرکت دیگری واگذار کند.

    یک کارشناس اعلام کرد اینکه فقط شرکت «NOC» حق قانونی فروش نفت لیبی را دارد، احتمال کاهش یافتن سطح تولیدات نفتی این کشور را افزایش می دهد. نامشخص بودن وضع صادرات نفتی لیبی پس از آن رخ داد که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر از افزایش 1 میلیون بشکه ای نفت در روز خبر دادند.

    بازار نفت از سال 2017 تاکنون یعنی زمانی که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موافقت کردند روزانه 1.8 میلیون بشکه از سطح تولید خود بکاهند، به شدت فشرده شده است.

    بانک «مریل لینچ آمریکا» اعلام کرد که شرایط فشرده بازار نفت به گونه ای است که می تواند بهای نفت خام برنت را تا سه ماهه دوم سال 2019 به 90 دلار در هر بشکه برساند.

    به دنبال نگرانی ها از احتمال وقوع جنگ تجاری میان آمریکا و چین، بهای طلا با کاهش همراه بود و در پایین ترین سطح در شش ماه اخیر معامله شد. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1266.29 دلار رسید. وال استریت ژورنال پیشتر گزارش داد وزارت خزانه داری آمریکا در حال تنظیم مقرراتی است که بر اساس آن شرکت های فناوری با دست کم 25 درصد حق مالکیت سهام بوسیله افراد و نهادهای چینی دیگر حق خرید شرکت های فناوری آمریکایی را نخواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی